Tran

BIBBI3

Forumet er livet
Gir dere gullungene deres tran??

Jeg spyr nesten av hele greia jeg... den lukta!
Kjempedeilige promper for tiden, og for ikke å snakke om trangulp............[:'(]

Har jeg lyst til å, men så skal tranoljen gjøre det lettere for avføring å skli gjennom tarmene....
De anbefaler også at vi som ammer tar trankapsler.[:'(]

jeg begynte med tran da han var 4 uker, altså for noen dager siden, og han gliser når han får skjea i munnen, men jeg vet ikke helt om det er på grunn av skjea eller pga tranen. kommer en del ut igjen, skjønner liksom ikke helt at han skal svelge det.. eneste som plager meg med tranlukta er at jeg gir han det før jeg ammer han, for å unngå trangulp (og det fungerer), men ulempen er at puppene mine lukter jo "deilig" tran...[&:][:'(]

har gitt det ett par ganger, og sist gang når Odin fikk tranen i munn måtte han sef nyse[:D] resulterte i at mammaen hans fikk transprut over hele seg og lillesøster, lukta tran av alle mann[8D] skikkelig deilig

det samme lurte jeg på...hvor mye?
Skal gi han det når den tid kommer, og gruer meg.
Det smaker helt j....., men d er jo en god hensikt med det så vi skal nok få det ned, til mammas store fortvilelse[:'(][:'(]

Her anbefalte helsesøster å starte med noen dråper på fingeren. La dem smatte godt på den for å bli kjent med smaken, og så kunne man øke mengden etter hvert[:)]

tok 2-3 dråper første gangen, men siden han liker det så godt så håper vi å kunne øke til 5ml ganske fort slik at vi kun gir tran på kvelden.. håper det skal redusere tranlukten av han.. anbefaler å bruke en fast gulpeklut når dere gir tran, for lukta går ikke helt bort i vask..(for å si det mildt..)

Back
Topp