Tran er virkelig et herk. Jeg føler det er veldig viktig fordi jeg vet hvor viktig fettsyrene er for utviklingen av hjernen, men helsestasjonen anbefaler tran eller d-vitaminer. Siden mini brekker seg til de grader at hun kaster opp nesten hver gang hun får tran så begynte jeg å vurdere om kanskje vi skulle gi d-vitaminer istedenfor. Jeg spurte på helsestasjonen og de sa at hun ikke får nok omega 3 gjennom amming. Da lurer jeg litt på hvordan folk klarte seg før i tiden, når de ikke hadde tran eller vitaminer. Det ble jo folk av dem med velutvikla hjerner, noen av dem i hvert fall. Jeg tar tilskudd av omega 3 selv, så jeg burde jo ha nok omega 3 i melka?
Jeg har veldig lyst å slippe å torturere henne med tran hver kveld, men om det faktisk er bedre for henne så føler jeg jo at jeg må. Spørsmålet er bare, er det faktisk behov? D vitamin vet jeg at man ikke får gjennom melken, så det hadde hun jo fått.
Noen av dere som har peiling?
Jeg har veldig lyst å slippe å torturere henne med tran hver kveld, men om det faktisk er bedre for henne så føler jeg jo at jeg må. Spørsmålet er bare, er det faktisk behov? D vitamin vet jeg at man ikke får gjennom melken, så det hadde hun jo fått.
Noen av dere som har peiling?