Tran

SMD

Gift med forumet
Himmelbarn
Desemberlykke2017
Har nå begynt å gi lille tran, gir opp mot 1ml for dagen, anbefalt dose er rundt 2ml.
Etter vi begynte med tran har vi gått fra en bæsjebleie for dagen til over 5 for dagen. Bæsjen er også mer oljete og kanskje mer diaréaktig i forhold til før.
(Han får kun mme)
Noen andre som har opplevd dette? Er det normalt?
Har lest at når man begynner med tran så kan avføringen endre seg, men jeg er så usikker på hvordan.

Har ingen erfaring! Her brukte vi d-dråper til storesøster, og har kjøpt inn det nå og. Gulpebarn, så da blir det mindre ødelagte klær sånn!

Vi begynte med tran igår, så ikke fått sett bæsj enda ;) husker ikke hvordan det var med frøkna, men du kan evnt høre med helsestasjonen hva som er normalt? :) Usj, hadde ikke savnet å gi ren tran :wideyed: frøkna har fått sin i melken sin (en liten skvett i hver flaske) så lenge hun har fått flaske :p

Vi begynte med tran igår, så ikke fått sett bæsj enda ;) husker ikke hvordan det var med frøkna, men du kan evnt høre med helsestasjonen hva som er normalt? :) Usj, hadde ikke savnet å gi ren tran :wideyed: frøkna har fått sin i melken sin (en liten skvett i hver flaske) så lenge hun har fått flaske :p

Skal inn der igjen om en uke så kommer til å spørre da. :) Gir tranen med sprøyte, er ikke så mye gris, men synes at lille Samuel lukter så anderledes etter tran, og ikke særlig godt.. :P

Har ingen erfaring! Her brukte vi d-dråper til storesøster, og har kjøpt inn det nå og. Gulpebarn, så da blir det mindre ødelagte klær sånn!

Her gulper han ikke noe særlig så tran funker sånn noe lunde greit, må man på apotek for å få d dråper? Gir d dråper noe lukt? For jeg synes at det lukter en del tran av han etter han har fått, selv om det er lite eller ingen gris når han får det.

Vi gir lifeline care sine omega 3 kapsler. Synes det blir mye mindre søl, og det er høykonsentrert så trenger ikke så store mengder :) har gitt det til storebror på 2,5 år siden han var 6 uker (brukte tran de første 2 ukene)

Skal inn der igjen om en uke så kommer til å spørre da. :) Gir tranen med sprøyte, er ikke så mye gris, men synes at lille Samuel lukter så anderledes etter tran, og ikke særlig godt.. :p
Jeg gir også med sprøyte, og gikk fint igår, men husker at frøkna når hun ble større klarte å dytte det ut med tunga igjen :sour: uansett hvor langt bak/inn ved kinnet jeg la det!
Fysj, som det lukter ja. Til og med puppene mine lukter etter amming, regner jeg med :hilarious:

Vi har gitt tran i en ukes tid nå og jeg synes foreløpig ikke at avføringen har endret seg. Hun får også kun MME.

Jeg gir også med sprøyte, og gikk fint igår, men husker at frøkna når hun ble større klarte å dytte det ut med tunga igjen :sour: uansett hvor langt bak/inn ved kinnet jeg la det!
Fysj, som det lukter ja. Til og med puppene mine lukter etter amming, regner jeg med :hilarious:

Håper virkelig at han ikke lærer seg å dytte det ut igjen.. :P

Vi har gitt tran i en ukes tid nå og jeg synes foreløpig ikke at avføringen har endret seg. Hun får også kun MME.

Hmmmm, kanskje minien våres ikke tåler tran så godt, vel og merke så er han i fin form ellers, ingen skriking for magevondt eller noe....

Her gulper han ikke noe særlig så tran funker sånn noe lunde greit, må man på apotek for å få d dråper? Gir d dråper noe lukt? For jeg synes at det lukter en del tran av han etter han har fått, selv om det er lite eller ingen gris når han får det.
Reseptfri på apoteket, lukter ingenting :)

• Liker
Reactions: SMD
Var å kjøpte D dråper i går. Har enda ikke begynt med det( fire uker i morgen) tran utgår pga lukt:wtf:

Tran smører tarmene. Det er normalt at ting går lettere gjennom med tran. Her fikk jeg beskjed om å vente med tran til 4 uker etter termin (altså i midten av februar). Her får han 5ml x 2 med multivitamin, 0,5ml x 2 med jern og 0,15ml med D-vitamin hver dag.
Men når jeg skal begynne med tran så slipper jeg unna med å kun gi han en dose multivitamin og begge dosene med jern. De skal ikke ha D-vitamin og tran samtidig :-)

Tror nok jeg kjøper D dråper :happy:

Jeg prøvde tran for første gang i går, men er usikker på hvor mye av den hun faktisk svelget [emoji23] Tror ikke hun forstod at hun skulle svelge den, og satt det bare med et skikkelig forundret ansiktsuttrykk [emoji23][emoji23]

Kjøpte tran men har gått for d-vit i stedet for pga gulpebaby.

Back
Topp