Tran

ToGo

Glad i forumet
Dere som gir tran til mini: hvordan får dere til dette? Hos oss spytter han ut nesten alt vi prøver å gi han. Noen tips?

Dere som gir tran til mini: hvordan får dere til dette? Hos oss spytter han ut nesten alt vi prøver å gi han. Noen tips?

Jeg har bare brukt sånn liten sprøyte man får kjøpt på apoteket. Sprøytet det langt inn i munnen. Men min er ganske enkel å gi slike ting til, heldigvis. Han bare svelger [emoji16][emoji23]

Vi bruker også den sprøyten fra apoteket. Jeg tror første og fremst at øving gjør mester. De vender seg til det veldig fort, så ikke gi opp!

Et tips må vel være å ta sprøyten ganske langt inn og ha bittelitt av gangen. Pass på at hodet er rett fem og ikke til siden, for da renner det fortere ut :)

En slik sprøyte, er den engangs eller kan man bruke den om igjen? Hvordan rengjøres den mellom mating?

En slik sprøyte, er den engangs eller kan man bruke den om igjen? Hvordan rengjøres den mellom mating?

Jeg vet ikke om de andre her har den samme sprøyta som meg. Men den jeg har kjøpt holder det å skylle i springen. Den kan også vaskes i oppvaskmaskinen, men tåler ikke å bli kokt. Jeg har ikke prøvd den enda, for vi glemte å kjøpe tran! Hehe

Jeg var dum nok til å putte den i oppvaskmaskinen og sterilisere den. Der skal man ikke gjøre [emoji85] fikk ikke dratt den tingen ut av sprøyta etterpå. Så må kjøpe ny. Hahah

Vi kjøpte easytran (easytran.no) på apoteket og bruker "oppskriften" fra nettsiden deres for å få tranen i mini. Vasker sprøyten i et glass med zalovann før vi skyller den i rent vann. Vasker den i oppvaskmaskinen når vi setter på den (ikke hver dag den blir satt på)

Vi bruker også easytran. Fungerer fint, men hadde glemt at man starter allerede på fire uker... Så vi startet litt sent:meh:
Tar den i maskinen når jeg husker, ellers skyller/vasker jeg den etter bruk.

Vi bruker easytran. Gir tran, multivitamin og jern. Har det i flaska, eller for litt multivitamin først og så tran, så litt multivitamin igjen og tran. Blir litt søl og hosting, men går bedre nå:) Før besøk hun seg.

Jeg var dum nok til å putte den i oppvaskmaskinen og sterilisere den. Der skal man ikke gjøre [emoji85] fikk ikke dratt den tingen ut av sprøyta etterpå. Så må kjøpe ny. Hahah
Det gjorde jeg også første gangen. Hadde tatt delene fra hverandre så den grønne delen krympet:laughing002

Back
Topp