Tran

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Dere som gir tran... når gir dere det? Rett før mating eller noen gang mellom?
Jeg prøvde for første gangen nå i kveld, med sprøyte, men hun bare brakk seg og det meste (om ikke alt) rant ut. Hun hostet masse og. Jeg fikk skikkelig vondt i mammahjertet for det så så fælt ut, og jeg vet jo hvor ille det smaker :( Med storebror prøvd jeg bare en gang og nektet å prøve igjen, vi kjøpte dråper isteden.
Men blir det bedre? Lærer hun seg å like smaken? Finns det noen måte for å gjøre det lettere å få i dem det?

Jeg har bare helt glemt det! Får driste oss til å prøve i morgen. Kan ikke si jeg gleder meg...

Vi tar D-vitamindråper, orker ikke flekker på alt jeg har, da han gulper en del. Men falt ikke helt i smak her heller :-P Trøster meg med at de ikke smaker så mye, er mer det at de merker forskjell på morsmelk og ikke :-)

Her gulpes det til stadighet så her går det i dråper.

Noen blander det i melka...jeg har gitt det rett før hun får mat...så blir ikke smaken så ille

Jeg gir d-vitamin dråper, tran er for avansert, men skal prøv den og.

Jeg har alltid på smekke og gulpekluten klar... Gir i mindre doser fra sprøyta i løpet av siste måltidet før kvelden... For han gulper mindre da.. Prøver å sprøyte mot innsiden av kjaken,(ikke så lett)...hvis det kommer for langt bak så brekker han seg eller begynner å hoste. Hvis det kommer for langt frem så bare renner det ut igjen... Det går fint nå, er bare litt tilpasning som må til:-)

Gir det før måltid - men er heldig og har en liten gutt som tar tran uten store problemer (så lenge mengden ikke er alt for stor, grensen er vel 1,5 ml for tiden...)

Vi har gitt det på morgenen når vi tar morgenstellet etter mating :) Da kler jeg som regel av henne alt, så vi ikke får noen flekker. Syns det har gått veldig bra til nå - kom litt gulp i dag, men de andre dagene har det gått rett ned! Har riktignok bare gitt det i tre dager, så det kan jo fort endre seg.. :P

Har kjørt på med 2,5 ml fra starten av vi (når vi husker det), går stort sett greit. Så lenge jeg klarer å sprøyte det riktig inn da :P Syns det er lettere med EasyTran enn med vanlig sprøyte :) Tenker vi prøver med tran nå så lenge vi får det til, så har vi heller D-dråper som et godt alternativ.
Mannen her hater tran, selv den med sitronsmak som vi gir lille, så han motsetter seg nok ikke det...

Har kjørt på med 2,5 ml fra starten av vi (når vi husker det), går stort sett greit. Så lenge jeg klarer å sprøyte det riktig inn da :P Syns det er lettere med EasyTran enn med vanlig sprøyte :) Tenker vi prøver med tran nå så lenge vi får det til, så har vi heller D-dråper som et godt alternativ.
Mannen her hater tran, selv den med sitronsmak som vi gir lille, så han motsetter seg nok ikke det...
Vi har også brukt easytran fra begynnelsen av, syns den fungerer veldig bra! :)

Jeg gir henne litt tran og litt melk omhverandre.. Da brekker hun seg ikke, og det fungerer veldig fint :)

Back
Topp