Tran

Alketa

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
August 2018
Hvor mye tran gir dere? Og hvordan tenker dere å trappe opp?

Har selv gitt tran to dager og da 0,5 ml - fikk beskjed etterpå av jordmor at det holdt med noen dråper i starten og sakte opptrening... Så lurer da på hva andre gir :-)

2.5 ml skal de vel ha nå i starten.. Står det ikke på flaska når en skal gi mer? Sitter med mini på puppen så får ikke sjekka ut:p

På flaska står det 2.5 ml fra 4 uker. Og etter 6 mnd skal man gi 5 ml :)

Vi har gitt 2.5 ml, slik som helsesøster sa. Fikk beskjed om og bare gå over til D-vitamin dråper vist han ikke ville ha tran. Men heldigvis tar han tranen med et smil :-)

Samme!

2 ml tran i EasyTran-sprøyte hver morgen! En del spyttes ut men hun blir hvert fall vant til smaken!

Da fortsetter jeg å trappe opp :-) Syntes det var lite med et par dråper og 0,5 ml har gått ganske greit ;-) Bruker også easytran.

Planen er å gi 2,5 ml tran, men er ikke kommet ordentlig i gang med det enda. Prøvde første gang i går, men hun svelget det ikke ned.
Hvilke metoder bruker dere andre for å få babyen til å ta tranen?

Planen er å gi 2,5 ml tran, men er ikke kommet ordentlig i gang med det enda. Prøvde første gang i går, men hun svelget det ikke ned.

Vi gir tran med sitronsmak, det går ned. Også bruker vi easytran da, bare å sprøyte rett inn :)

Begynte så smått med tran her òg, med fruktsmak . Det gikk greit bortsett fra at hun begynte å gulpe så mye pga tranen. Det gjør jeg også, alltid gjort! Så endte opp med vitamindråper alikevel.

(jeg raper og gulper tran hele dagen selv etter inntak, blir enda verre med tranpiller . Digg! :o )

Vi har gitt 2 ml med easytran hver kveld - helt til jeg leste tråden her, og nå gir vi 2,5 ml:p Vi tar alltid tran selv om kvelden. Vi ga først med sitronsmak og det funket ikke bra. Når gir vi den vanlige uten smak til han og den liker han bedre (lille raringen❤️).

Jeg sprøyter med easytran innimellom når jeg ammer, så får han litt melk og litt tran. Da er det lite som kommer i retur :)

Vår mini synes det er så deilig når han får ligge på et varmt rom å sprelle helt naken så vi tar tranen da :) bruker easy tran sprøyte å koser oss med massasje, babling og så sprøyter jeg små dråper med tran innimellom :) han smatter fornøyd og koser seg:p

Back
Topp