Tran

GitteW

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Så har lillegutt bikket 4 uker og vel så det og vi har begynt med tran. Fikk en flaske av helsesøster da hun var innom på hjemmebesøk, og det skulle visst gis fra uke 4. Har aldri tatt tran selv, så jeg syns det er litt gørrleit å skulle gi ham det, men man venner seg vel til det ;) Det går i hvertfall ned i han, så kan ikke være så ille. Kompenserer med litt ammekos etterpå :P

Flere som har begynt på tran?

Skal begynne etter fire uker, så til helgen:/ hvordan gir du det?

Må høre på apoteket;)
Gjør det ;) Da vet man hvor mye de har fått og det er mye lettere å håndtere enn skje :P Jeg har funnet ut at det er lurt å gi når han ligger naken på stellebordet, så slipper man å få søl på klær!

Begynte i uke 5 med storebror. Og han og jeg går nå rett i kjøleskapet og drikker av flaska før frokost:)

Jeg brukte sånn "sprøyte" på hsn og til å begynne med, gikk så fint. Er jo ikke mye de skal ha til å begynne med. Jgjorde det på stelle bordet og uten klær for det blir flekker som er vanskelig å få av på klær om der gulpes ut igjen.

Håper det går like lett med lillebror.

Begynte i uke 5 med storebror. Og han og jeg går nå rett i kjøleskapet og drikker av flaska før frokost:)

Jeg brukte sånn "sprøyte" på hsn og til å begynne med, gikk så fint. Er jo ikke mye de skal ha til å begynne med. Jgjorde det på stelle bordet og uten klær for det blir flekker som er vanskelig å få av på klær om der gulpes ut igjen.

Håper det går like lett med lillebror.
Så flinke dere er :D Er ikke mye de skal ha, men det ser helt sinnsykt mye ut når det kommer inn i den sprøyta :P Haha. Jeg stusset skikkelig da jeg skulle gi første gang!

Gjør det ;) Da vet man hvor mye de har fått og det er mye lettere å håndtere enn skje :P Jeg har funnet ut at det er lurt å gi når han ligger naken på stellebordet, så slipper man å få søl på klær!

Smart å ta det på stellebordet i tilfelle det ikke smaker noe godt;)

Begynner når han er 4 uker (2 uker til i dag). Her elsker storesøster tran, aldri vært noe problem, både jeg og sambo tar tran også :)

Har prøvd med tran her, men det er virkelig ikke populært. Virker som han får sure oppstøt av det. Så her blir det dvitamin dråper også får jeg være flink selv til å ta tran og spise fisk;)

Vi gir dråper i stedet for. Ingen av de andre har fått tran, men dråper.

Her får han multivit i tillegg. :)

Jeg er usikker på om vi skal gi tran eller dvitamin. Vil ikke at lille skal få vondt i magen av tran.

Gav tran i går bare litt, han funket på nesen og svelget ikke alt... Får prøve igjen, tror ikke det gav noe annet ubehag, verdens søteste baby i går;)

Back
Topp