Tran

Blir D-vitamin dråper her! Ungen lukta fisk 24-timer i døgnet sist, og denne her er en gulper:P

Jeg har også en gulper, så her blir det ingen tran gitt! D-vitamindråper er gull!

Tenker på disse d- vitamindråpene, da får de jo ikke i seg omega 3? Er ikke det viktig for utviklingen av hjernen og sånn?

Det helsesøster sa til meg var at så lenge man fullammer så får babyen de fettsyrene den trenger. Jeg tar omega 3 selv og her begynte vi med D-vitamindråper til mini idag :)

Har ikke lest gjennom hele tråden, men pga enormt med gulp så fikk jeg anbefalt av barnelegen å gi d- dråper til B også må jeg ta omega -3.

Omega-3 blir overført gjennom morsmelken, men det blir ikke d- dråpene, derfor må disse gis direkte. Spesielt viktig for oss som har fått høstbarn.

Har ikke lest gjennom hele tråden, men pga enormt med gulp så fikk jeg anbefalt av barnelegen å gi d- dråper til B også må jeg ta omega -3.

Omega-3 blir overført gjennom morsmelken, men det blir ikke d- dråpene, derfor må disse gis direkte. Spesielt viktig for oss som har fått høstbarn.

Det er nesten sant. Vi nordboere har som regel for lite d-vitamin i kroppen. For at morsmelk skal inneholde nok d-vitamin for barnet må våre blodverdier av d-vitamin ganske mye opp. Så mye at man må ta mer tilskudd enn myndighetene anbefaler (mange fagfolk anbefaler derimot høyere doser). Dermed er det lettest å gi tilskudd direkte til barnet.

Se her for litt mer info: http://www.frisksomenfisk.com/blogg/2014/11/09/d-vitamin-i-svangerskap-og-spedbarnsalder

Back
Topp