tran

Solfrua

Elsker forumet
Septembermødre <3
gir dere tran? vi prøvde på skje som var anbefalt, men den spyttet hun ut igjen. Blandet med mme i stedet, noen som vet om det er ok?

Prøver å få i han litt hver dag. Gått over fra skje til sånn easytran sprøyte. Fungerer bedre enn skje, men mye han ikke svelger. Vurderer å bytte til D-vitamin dråper. Synes det lukter tran av han hele dagen :p

Prøver å få i han litt hver dag. Gått over fra skje til sånn easytran sprøyte. Fungerer bedre enn skje, men mye han ikke svelger. Vurderer å bytte til D-vitamin dråper. Synes det lukter tran av han hele dagen :p
Samme her. Ble flekker og lukt på både hans og mine klær, som ikke forsvant etter vask. Til og med puppen luktet etterpå :-S så nå får han D-dråper enn så lenge, til det blir lettere å mate ham og mindre gulp!

Gir tran med engangssprøyte. Gir bare noen få dråper nå i starten. Gir det om kvelden før pupp. Synes det er best å gi det mens hun er naken, før vi har på pysj.

Vi gir tran med skje. Mini synes det er veldig spennende med den nye smaken, så selv om han er litt skeptisk svelger han villig unna. Han er gudskjelov ingen gulpegutt, og det lukter minimalt. Det skal sies at vi gir han tran rett før mating, og jeg tror det hjelper å få tranen nederst i magen.

DET var det jeg hadde glemt på apoteket i dag :P D-vitamindråper :P

Ikke aktuelt med tran så lenge de gulper :P usj!

Brukte d-vitaminer av med de to andre også før de fikk fast føde. :)

gir dere tran? vi prøvde på skje som var anbefalt, men den spyttet hun ut igjen. Blandet med mme i stedet, noen som vet om det er ok?

Jeg har hørt at det er litt dumt for i tilfelle dem kan få "avsmak" av MME...
Bruk heller d-vitamin dråper, også begynner du med tran etterhvert når babyen bli større :)

Vi gir tran, varierer om vi bruker den easy tran sprøyten eller skje :) Han liker det og går veldig bra ;) Gulper vanligvis mye, men gir det mellom måltider, så da går det fint :D

Begynn med 3 eller fire dråper på tunga. Da blir de vant med smaken og kan ikke spytte ut ☺

Her gikk vi hardt ut med 2,5 ml med én gang. Snuppa svelget unna og alt var vel. Så, etter noen dager ble hun mye urolig. Vi kuttet ut tran noen dager og hun virket mer fornøyd :-) Nå gir vi en halv ml med easytran-sprøyta og foreløpig går det veldig greit. Ingen tranlukt så langt :-D

Vi gir d vitamin. .. Her gulpes det MYE!!

Jeg har kjøpt D-vitamindråper i dag :) satser på at det er mer suksess enn tran!

Da tror jeg vi prøver sånne dråper! Har vært kjempeurolig siste to dagene etter vi begynte med tran. Og da blir det trøtte foreldre og trøtt baby :(

Dere som har fått urolige barn etter tran. Hvordan merker dere det? Vi gir tran, og her har også mini blitt mer urolig. Det virker som om han ikke helt klarer å falle til ro og sovne når han er trøtt, og han gråter mer enn han pleier. Jeg har tenkt at det bare er en fase, men kanskje er det tranen?

Dere som har fått urolige barn etter tran. Hvordan merker dere det? Vi gir tran, og her har også mini blitt mer urolig. Det virker som om han ikke helt klarer å falle til ro og sovne når han er trøtt, og han gråter mer enn han pleier. Jeg har tenkt at det bare er en fase, men kanskje er det tranen?
Her var det hyling i nesten hele natt, og en del i går og i dag også

d-vitamindråper og så blir det eskimo kids etterhvert :)

Back
Topp