Tran

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Skal dere gi tran? Når begynner man med det?
Det gir ikke tran her nede, må hamster med meg fra Norge.

D-vitamin begynner de med når barnet er 2 uker. Følger norske regler jeg som er 4 uker..

Sent from my iPhone using BV Forum

Leser nå at man ikke skal vi tran og d-vitamin samtidig. Så da løste jo det seg.

tenkte å begynne med tran ja, vist jeg klarer.. liker ikke lukta, tar trankapsler selv, så ho får vel litt i melka... tran kapselene er vertfall tilsatt vitamin D, vet ikke med vanlig tran... :)

Man skal gi enten tran eller d-vitamin ja. Men tran er jo best hvis man får det til. Storebror tar tran og elsker det. Kan finne på å spørre etter mer liksom. Så får vi se hvordan lillebror blir.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg kommer til å gi d-dråper, vil helst gi tran, men lillemann gulper hele tiden, også om natten, så det tipset med å gi det på stellebordet på kvelden funker dårlig her... Orker ikke trangulp!! Går over til tran når han begynner med fast føde, gjorde det slik med storesøster også. I tillegg prøver jeg å huske å ta tran selv :p

Skal gi d- vitamin dråper.
Snuppa gulper masse. Vi skifter i alle fall klær fire ganger om dagen og har ikke tenkt til at det skal lukte en blanding av fiskeolje og melk her : P

Eskimo olje for barn fungerer veldig godt i steder for tran og er mye bedre på lukt/smak. Fungerer supert på eldstemann. Har nylig lest i test at d er litt mindre d-vitamin i den enn tran så bør kanskje gi et par dråper tran ( skal sjekke) men denne skal være bedre på omega-6. :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her blir det tran. Får tran på helsestasjon hvis man spør etter det. Anbefales fra 4 uker. Håper hun ikke gulper opp så mye.Lukter jo ikke godt nei. Ble anbefalt å gi tran før man ammet av helsesøster for å unngå at detvkom opp igjen. Hadde ikke noe problem med storebror på nå 5 ( flaskebarn) som fortsatt tar tran hver dag og spørr etter tran hvis vi glemmer det en dag.

Prøvde med tran idag, men det ble jo bare søl. Tror jeg tester d-dråper isteden og heller prøver tran igjen når hun får fast føde. Nå lukter deg jo fisk av både meg og henne!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp