Tran?

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Tar dere tran? Jeg har kun tatt multivitamin til nå (og folat frem til uke 12) og jordmoren min sa jeg også burde ta omega-3 tilskudd. Har trankapsler samme effekt som flytende tran? Synes flytende tran er helt utrolig ekkelt :p

Termin 27/2-14 med første frø <3

Tror det kanskje er det samme? Jeg bør nok også ta det etterhvert. Har ikke spist nok fisk i det siste heller... Fikk problemer med å ta store tabletter/kapsler i uke 7-8, så jeg ga opp alt annet enn små folattabletter og vitaminbjørner.

Jeg drikker tran med sitronsmak:) synes det smaker godt jeg hehe:)

Termin 12.februar med første frøet:)

Fikk beskjed av jordmor om å starte med tran.. Klarer ikke smaken selv, så jeg har kjøpt tran-kapsler :)

- Flittig bruker av app'en ;)

Tranen med best kvalitet er klart den flytende. Tran i kapsler er kjent for å være mer "harsk" og av dårligere kvalitet. Men fordi jeg også misliker smaken av tran sterkt, så tar jeg for tiden kapsler. Jeg tar tablettene fra apoteket som er til gravide/ammende, som inneholder både omega 3 og vitaminer. Men planlegger å begynne å drikke vanlig tran istedet, har bare vært ivrig på å utsette oppstarten på det.. :P

Her tar jeg jeg omega 3 i kapselform ja, men ikke av de som er harsk da, helt annet merke som er garantert rent og friskt. Smaker nesten godt om man tygger hull på kapselen :D

2 små + spiregutt <3 ventes i februar <3

Her tar jeg jeg omega 3 i kapselform ja, men ikke av de som er harsk da, helt annet merke som er garantert rent og friskt. Smaker nesten godt om man tygger hull på kapselen :D

2 små + spiregutt <3 ventes i februar <3
Hvilket merke omega-3 kapsler er det du tar da? :)

Tror det kanskje er det samme? Jeg bør nok også ta det etterhvert. Har ikke spist nok fisk i det siste heller... Fikk problemer med å ta store tabletter/kapsler i uke 7-8, så jeg ga opp alt annet enn små folattabletter og vitaminbjørner.
Nei, jeg har nok ikke vært flink nok på fisken jeg heller... Maks 1 fiskemåltid i uka. Ikke liker jeg makrell i tomat heller.. Må nok i gang med tranen ja, i en eller annen form :P

Det skal ha samme effekt ja. Jeg tok multivitamin da jeg var kvalm for å få i meg litt næring. Nå når jeg spiser variert igjen så tar jeg ikke det lenger. Og nå når kvalmen er over klarer jeg å svelge trankapsler (det er tranrapen jeg ikke klarte som kvalm). Møllers trankapsler har noen vitaminer i tillegg som man må være obs på å ikke ta dobbelt av med multivitamin i tillegg.

Man kan sikkert diskutere hva som er aller best, men kapsler er uansett bedre enn ingenting i det hele tatt. :)
En ting som er verdt å merke seg er at de dyreste merkene ikke nødvendigvis er de beste, man kan lese på pakka/glasset for å finne ut av innholdet. Der står det som regel både det totale innholdet av omega-3 og fordelingen mellom EPA og DHA, osv. Noen er også tilsatt vitaminer, ofte A, D og E.

Ekstra D-vitamin kan være bra for gravide, og "Trippel omega-3-kapsler" fra Biopharma inneholder f.eks. 200% av referanseverdien for ikke-gravide, og det er det samme som referanseverdien for gravide. Jeg har imidlertid lest at man skal være forsiktig med å få i seg for mye A-vitamin, så man må passe på å ikke ta flere tilskudd som inneholder det samtidig.

Nei. Men prøver å spise fisk 2/3 ganger i uka.

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 23.02.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR★

Back
Topp