Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hei[:)]
Jeg er 13 +5 uker på vei. Har lest at man skal ta tran, har ikke klart det før pga kvalme...[:'(] Er det noe vits å begynne med det nå? Skal man helst ta det hele svangerskapet? Hater tran!!!!! (bare så det er sagt[;)])
Urgh[:'(] vet godt hva du mener - jeg har smakt tran en gang, og da kastet jeg opp alt jeg hadde spist den dagen... ekkelt!! Har prøvd trankapsler også, men går resten av dagen og gulper transmak, så det klarte jeg helt enkelt ikke.. Satser på sunt kosthold jeg...
Tran bør man ta gjennom hele svangerskapet, med mindre du er flink og spiser fisk til middag tre dager i uken... De næringsstoffene fisken/tranen gir er viktig for utviklingen av hjernen til barnet. De som spiser mye fisk får visstnok mer intelligente barn. Selv hater jeg alt som kommer fra sjøen og jeg er derfor avhengig av å ta masse tran.
Tran er utrolig viktig å ta iallefall når man er gravid. Gulper og raper tran hele dagen jeg, men det er verdt det. Er tross alt ikke bare meg selv og mitt velvære å tenke på nå. Må lide litt for den lille. Stå på jenter å ta tran.. [:D]
Tar tran hver kveld jeg. Synes det er en ok smak på det.Best å ta det om kvelden så man slipper å rape tran resten av dagen. Finnes mange ulike trankapsler å ta, og husk å ta de på kvelden [;)]
Jeg tar møllers omega 3 - godt for hjertet. Den med Folat og B12 osv.
Tar de to kapslene sammen med frokosten, og jeg gulper ikke. Heldigvis. Men jeg raper mye mer enn før etter at jeg ble gravid, men altså, merker ingenting til kapslene.
Legen anbefalte de kapslene istedet for de vanlige, for det er litt folat i dem.