Tran

justair

Gift med forumet
Gir dere tran til deres små?
Om dere gjør, når begynte dere me å gi det?
Hvor mye?
Hvor ofte?
Og hvordan?

Her begynte vi å gi tran når han var 4 uker.
Gir 2-3 ml(noe spytter han ut men det meste går ned)
Vi gir hver dag så å si, om vi er borte en hel da hender det at han ikke får...
Til å begynne med ga vi når vi badet han, altså i badekaret. Men i frykt for at babyen ikke kom til å like å bade mer pga tranen sluttet vi med det å heller ga ifm måltid. Vi gir altid via sprøyte og i begynnelsen av måltide-altså først litt melk, så litt tran, så melk, tran,melk,tran osv, så er bare 0.3 ml ca han får i gangen-blir det mer er det større sjangs for at det kommer ut. Prøver og å variere til måltidene, altså ikke til fast måltid... Ja, og så varmer vi tranen litt før vi gir så den ikke er kald....

ah... vi bruker sånn tran med sitronsmak:P så lukter sitron ikke tran:P hehe.. men er ganske vant me tran fra før da, kanskje litt derfor og at det ikke plager meg :)

Vi begynte så smått med tran rundt 4 ukers alder, men så var det laaaaang stund hvor jeg glemte bort hele greia, så nå gir jeg d dråper i melka.

Mini her får d-dråper.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

dette d-dråper... er det like bra som tran eller? og det kan man blande i mme? en me vanli tran, kan man ha det oppi mme?

dette d-dråper... er det like bra som tran eller? og det kan man blande i mme? en me vanli tran, kan man ha det oppi mme?
Tran setter jo smak på alt, så trur ikkje eg ville blanda da i nåke! D-dråpane har jo iallefall dvitaminen, men vil tru det er litt andre ting i tran som ein ikkje får med d-dråpar?

Eg og gir stort sett d- dråpar, fordi han i begynnelsen bare spytta ut tranen og gikk og gulpa på den resten av dagen. Gav i sprøyte frå han var 4 veker. har prøvd å gi han litt tran no innimellom og det går fint. Men det blir jo lukt på alt av klær og filler så eg like best dråpane eg!

Vi gir D-vitamindråper som vi begynte med etter 4 uker. Vil tro dråpene "er like bra" som tran i og med at helsesøster sa at vi enten skulle gi tran eller D-dråper fra 4 ukers-alder. Vi valgte dråper fordi vi har en gulpeunge, ville ikke la utgulpa tran ødelegge alle klærne ;)

Tran har jo omega-3, men om en ammer og spiser omega3 selv vil babyen få:)

Vi har ikke begynt enda.... :/ Men vi skal gjøre det!

D-vitaminer er viktig for flere sykdommer!!!;)

Vi gir d-vitamin dråper,tranen spyttet hun ut igjen da hun fikk det. Blander det i mme til frokosten hennes.

Back
Topp