Tran

IrisM

Elsker forumet
Gir dere tran? Hva synes deres små om det?

Jeg gir D vitamin:-)
Men vurderer eskimo sin tran, den har jeg hørt mye godt om:-)

Gir møllers tran hver dag bruker easy-tran sprøyte
Det går helt fint, men det hender han spytter ut litt =)
Gir foreløpig bare 1,5 ml, øker forsiktig.
Skal også kjøpe Eskimo sin når denne er tom. Fikk den på hs =)

Vi gir tran med sitronsmak fra apoteket. Begynte med 2,5 ml (en sprøyte med easytran), og tenker å øke til 5 ml når han nærmer seg 6 mndr.

Vi gir D-dråper:)

Jeg har ikke hørt noe om Eskimo sin. Hva er bra ved den?

Vi gir tran med sitronsmak fra apoteket. Begynte med 2,5 ml (en sprøyte med easytran), og tenker å øke til 5 ml når han nærmer seg 6 mndr.

turte ikke å gi så mye med en gang jeg, for første gangen gulpet han innmari :p
Så vi tar det rooolig, hehe!
Tror den vi gir er naturell, forresten.

Jeg har ikke hørt noe om Eskimo sin. Hva er bra ved den?

Jeg vet ikke så mye om barneversjonen, men jeg tar kapslene deres selv.
De har fått best i test blant annet fordi de er veldig lite harsknet. Jeg sliter med oppstøt av alt annet av tran/ omega 3!
Og godt innhold av DHA og det andre som skal være i.

Arian tar forøvrig i mot uten noe problem, men han er ikke så flink til å svelge unna, så det renner gjerne litt ut igjen i munnvikene...

Arian tar forøvrig i mot uten noe problem, men han er ikke så flink til å svelge unna, så det renner gjerne litt ut igjen i munnvikene...
Samme her. Det hender jeg kiler han litt hardt på halsen, da svelger han ;)

Daniel får tran når jeg kommer på det. Hadde bedre rutiner med storebroren. Han liker ikke smaken noe særlig, men får det da i han. Noe kommer såklart ut igjen. Storebroren likte faktisk tran etter en stund, men så datt vi bort fra det etter han hadde omgangssyken da han var 6 mnd gammel.

Gir møllers tran hver dag bruker easy-tran sprøyte
Det går helt fint, men det hender han spytter ut litt =)
Gir foreløpig bare 1,5 ml, øker forsiktig.
Skal også kjøpe Eskimo sin når denne er tom. Fikk den på hs =)

Vi brukte den sprøyta men det svarte inni på trykkeenden smuldret opp. Kan jo være engangstilfelle, men vi turte ikke bruke den mer.
Vi gir ikke tran. Vi ga helt til helsesøster sa at det ikke er nødvendig så lenge vi gir althera mme. Vi burde sikkert gitt uansett for å venne hun til smaken...

Vi brukte den sprøyta men det svarte inni på trykkeenden smuldret opp. Kan jo være engangstilfelle, men vi turte ikke bruke den mer.
Vi gir ikke tran. Vi ga helt til helsesøster sa at det ikke er nødvendig så lenge vi gir althera mme. Vi burde sikkert gitt uansett for å venne hun til smaken...

Er ikke noe svart som kan smuldre opp på Easy-tran-sprøytene!

vi gir d-dråper...av og til...er så innmari dårlig til å huske på det :oops:
Men tran er uaktuelt da hun gulper noe hinsides mye :eek:

Har gitt møllers tran til han med jevne mellomrom siden vi fikk en flaske med hjem av hs. Tror det var når han var 4 uker eller noe. Men liker han det? Å neida :P

Arian gjør gjerne noen grimaser med en gang, men det er ikke verre enn at han begynner å smile igjen om jeg bare holder meg rolig og smiler til ham. :)

Arian gjør gjerne noen grimaser med en gang, men det er ikke verre enn at han begynner å smile igjen om jeg bare holder meg rolig og smiler til ham. :)

Her er det masse tulling og tøysing for å avlede at han egentlig ikke liker det :-p

Vi gir tran, alltid rett før hun skal bade om kvelden, for hun lukter forferdelig fisk etter å ha fått det! Spytter som oftest en del ut, men noen ganger holder det seg inne. Vi gir i en slik tran-sprøyte :-)

Back
Topp