tran

Lulu

Flørter med forumet
Har ikke komt helt igang med tran her i gården. Lurte på om andre har begynt med det ? Hvordan gir dere det? Kan man gi på vanlig skje, og må den kokes først?
Har kjøpt slik easytran, men de kan ikke kokes....

Jeg kommer nok ikke til å gi tran til jenta mi, Syns det er altfor styrete

Vi gir D-dråper, lettvint og kjekt i starten - blir ikke lukt/flekker på klærne! Kanskje ikke like bra som tran, men erfaringsmessig - så liker de tran og tar det lettere når de begynner med grøt/fast føde;)

Vi gir D-dråper, lettvint og kjekt i starten - blir ikke lukt/flekker på klærne! Kanskje ikke like bra som tran, men erfaringsmessig - så liker de tran og tar det lettere når de begynner med grøt/fast føde;)

Lulu skrev:
men hvordan gir en d-dråper da? drypper det bare inn i munnen?

Jepp, tar en dråpe av gangen - når hun er opplagt. De står ved stelleplassen;)

fikk beskjed om å gi biovit. for dere som gir tran, hvor mye gir dere? hvordan får dere barnet til å ta hele dosen?

Fra og med neste lørdag kommer jeg til å gi. Jeg kommer til å gi med sprøyte det funket veldig fint sist

Har ikke begynt enda, men har tenkt til å gi det :)

Fungerte fint med førstemann. Kokte en skje, og så helte i tran fra kjøleskapet. Da ble den passe varm :)

Jeg tar masse vitaminer og omega 3 selv hver dag, så noe av det går i melka! Men jeg kommer til å gi lille gutten min omega 3! Tror ikke jeg velger merket møllers tran, men får en noe bedre, sunnere og dyrere tran på helsekost butikk! Only the best for my baby;-p
Men jeg har veldig tro på kosttilskudd!!  Og tran er jo bedre en ingenting :-)

På helsestasjonen sa de at om du selv tar tran så får de dekket sitt behov foreløpig, og at vi gjerne kan gi d-vitamin dråper i tillegg. Vi droppet tran med storesøster fordi hun gulpet så besatt så da ville vi bare ødelagt alle klærne hennes. Hun tar det nå derimot. Eskimo med tuttifrutti smak til både mor, far og storesøster :-)

Back
Topp