Tran

Amoenus

Forelsket i forumet
Når og hvordan gir dere bayen tran? Har ikke lyst til å ha tran stinkende klær [&:]

[:)]

Tror jeg skal kjøpe D-vitamindråper..for her gulpes det MYE så vil ikke ha tran overalt..[&:]

Med skje.......-når hun har passert året!
Bruker D-vitamin jeg! Orker ikke en stinkende baby. Og det aller viktigste det første året er jo D-vitamin. Den blander jeg i flaska![:)]

Ga opp hele tranen å gir dråper heller. Tranen ble jo bare spyttet ut

Her ville han først ta tran, så ABSOLUTT ikke!

Fikk tips på helsestasjonen om at tranen måtte være romtemperert. Gi gjerne i en flaskesmokk slik at babyen kan sutte det i seg, eller på en lunken skje.

DA funker det[:)] Og gi på kveld!

Det anbefales å gi på kvelden[;)] 
Gjerne uten klær på i tilfelle søl.

Jeg gir d-dråper, men begynner vel heller på tran snart tror jeg.

Jeg prøvde å gi med oppvarmet skje, men det ble bare spyttet ut alt sammen.
Så jeg dro innom apoteket og kjøpte en liten sprøyte (2,5ml) og det har fungert kjempebra.
Pleir å varme opp tranen (i sprøyta) i vannet under vasken og gir det til ham når han ligger i bleia på stellebordet før vi tar på pysjen. Og han liker det faktisk....[8|]

Jeg begynte å gi tran på mandag. Har enda bare gitt fra fingeren min, slik at hun blit kjent med smaken. Grein på nesa de to første kveldene, men onsdag og i går kveld sutta hun villig på fingeren. [:)] Skal prøve å gi med sprøyte i kveld. Gir på stellebordet når vi tar kveldstellet.

skal begynne nå. tenkte å gi det når han tar kveldsbadet så gjør det ikke noe om man søler...

Her gir vi tran med ei lita sprøyte. Tranen er i romtempuratur og sprøyter inn litt av gangen i munnen. Vi pleier å gi på kvelden, og det er aldri noe problem. Han smatter det i seg [:)]

har en sønn på 2,5 som fikk tran som baby og i dag kaller han tran for saft..
karoline får også tran med ei sprøyte samtidig som storebroren hennes får det og Karoline sutter det i seg mens storebroren suger sprøyta helt tom.. <3

Jeg har en super-gulper, så her er det D-vitaminer som gjelder. Men tranen er jo kjøpt inn, så hver kveld etter tannpussen (!) er det mor som glugger nedpå en stor skje tran, så får lillemann iallefall omegafettsyrer i melka han drikker. [:)]

Hvorfor er det best å gi på kvelden? [:)] Gjør det selv, men bare lurer.. Hehe[:)]

ORIGINAL: Anniken S

Hvorfor er det best å gi på kvelden? [:)] Gjør det selv, men bare lurer.. Hehe[:)]

jeg gjør det fordi min gulper ikke så mye om natten som om dagen... ga for første gang i går, jeg har masse sprøyter hjemme så han fikk 0,5ml på sprøyte som jeg varmet under springen... han gulpet det ikke opp, men han HYLTE og HYLTE og HYLTE og HYLTE enda litt mer... og innimellom så brakk han seg og brakk seg. Var slik at sambo lurte på hva i all verden jeg hadde gjort med han, og da jeg sa at han hadde fått tran ba han meg slutte å torturere ungen med det, gjorde ikke SÅ stor rolle at han fikk det eller ikke.

men dere gir dere neutral eller med sitronsmak. jeg fikk nemlig sitronsmak på helsestasjonen. Mener jeg husker de egentlig skulle ha neutral, men glemte å spørre om det da. ånden han luktet i det minste sitron etterpå[8D]

Back
Topp