Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Er det mange av dere som tar tran?
Jeg klarer ikke å få i meg flytende tran, men tar en kapsel om dagen. Synes ikke det er noe særlig, heller. Går rundt og "raper tran" langt utover dagen. [:'(]
Men det skal vel være veldig bra for barnets utvikling?
Så flinke jenter! Jeg vil gjerne, men får det ikke til, har prøvd alt fra kapsler til flytende med sitron, men magen vil ikke ha, og går i fullt opprør. Har istedet fått meg D-vitamin-dråper fra apoteket, som jeg tar sammen med biovit. Legen sa det var bra det også. Jeg vil jo gi nurket alt det beste, jeg og..
Jeg tar triomega-tabletter, de gjør samme nytten som tran. Har kjøpt en boks med lilla etikett som det står woman på. Inneholder også kalsium, og E-vitamin. De lukter mint og er ikke sånne som man går og "smaker" på resten av dagen. Anbefales!
Orker ikke tran jeg..har ikke tatt en vitamintablett under hele svangerskapet, ikke folat heller. Har egentlig aldrig tatt vitaminer... Fikk beskjed av jordmor at jeg helle ikke hadde mangler på noe som helst i kroppen heller. Spiser en del fisk, og poteter, frukt og grønnsaker. Og jeg drikker MYE melk. Går med ca 1-1,5 liter om dagen. Så jeg tror bebisen har det bra uansett jeg...[;)]
Det kan sikkert gå helt fint med babyen, enten man lar være å spise vitaminer, røyker eller drikker alkohol. Men jeg tar absolutt ingen sjanser! Her skal alt følges etter boken.
Godt tips til dere som raper tran: Ta tran om kvelden rett før dere legger dere!!! Jeg også raper tran hele dagen, men da jeg begynte å ta de om kvelden når jeg pusser tenna, så har jeg ikke merka noen ting!! Kjempesmart[:D]