tran vs sanasol??

Kose mor

Betatt av forumet
her får vi ikke i noen av barnatran,men eldste er veldig glad i sanasol...er det et like godt tilskudd?

mini på 3 mnd vil heller ikke ha tran hva med han?

sanasol innehodler kunstig søtningsstoff som barn under 3 år ikke skal ha i seg. og det er vel heller ikke omega 3 i sanasol, så det beste er tran.

han minste ville jeg gitt d-vitamindråper istedefor, siden det ikke smaker noe vondt og det er d-vitamina som er viktigst for dem minste [:)]

det anbefales ikke å gi sanasol til barn under 3 år, pga kunstig søtningsstoffer i den

Datteren vår får ikke tran. Vi har prøvs to ganger da hun var baby, men fy f...som det stinket av henne, i flere dager etterpå. Så den tranen droppper vi!
Vi foreldre tar det ikke selv heller... Ingen kan komme å fortelle meg at tran smaker godt. DA lyver du[&:]

Man kan blande litt tran i sana sol, kanskje det blir bedre da? Fikk det tipset av en sykesøster en gang [:)] men har ikke behov for det her,for begge barna liker heldigvis tran.

ORIGINAL: Agga

Datteren vår får ikke tran. Vi har prøvs to ganger da hun var baby, men fy f...som det stinket av henne, i flere dager etterpå. Så den tranen droppper vi!
Vi foreldre tar det ikke selv heller... Ingen kan komme å fortelle meg at tran smaker godt. DA lyver du[&:]

Det er greit at det kanskje ikke smaker godt men det går an å bli vent til smaken. Jeg gir det til begge ungene. Med sitronsmak da... Gutten min har ikke noe problemer med det. Jenta mi er ikke så glad i det enda men jeg gir henne uansett. Er veldig bra for de å få det pga vitaminer og når de vokser hele tiden så trenger dem det.
Og å si at jeg gidder ikke gi tran for det smaker ikke godt og det lukter ekkelt, det syns jeg blir for dumt!

ORIGINAL: Agga

Som andre sier - de fleste unger blir vandt med smaken og tar tranen helt fint.. Må si du er egoistisk som ikke vil gi tran for det lukter vondt[8|]

vi gir omega3 kapsler, sånne man tygger. var først når han var stor nok for de at vi fikk i han omega3. og tro meg, vi har jobbet MASSE for at han skal like tran. men han kaster rett og slett opp, hver gang. uansett smak. prøv deg frem til du finner noe som funker for dere, men omega3 er jo sunt da. vi prøver fortsatt med tran da...

ORIGINAL: FruBatriq

det anbefales ikke å gi sanasol til barn under 3 år, pga kunstig søtningsstoffer i den

Elias begynte å få sanasol da han var 1 år..
Snakket med helsesøster om det og hun sa jeg kunne gi..

Her får både StoreBror og LilleSøster tran, de er hhv 2 år og 4 mnd. Gutten på 2 år finner tranflaska selv, han spør faktisk etter den hvis jeg glemmer den[;)] Men, LilleSøster må få tran først, noe annet går ikke[;)] Har aldri tenkt på å gi Sanasol, egentlig, det er vel bare vitaminer, og det kan man vel få i dem på annet vis[:)] Ja, tran lukter litt, men det får man venne seg til. Man kan ikke bar spise det man liker aller best. F eks; Gutten min elsker broccoli og kokte gulrøtter, jeg kan ikke fordra det... Skulle jeg da bare latt være å la han smake det da, fordi jeg ikke liker det selv?

Vi gir også Sanasol og begge våre er under 3. Også fått det anbefalt[:)] Og du som ikke gir tran pga lukt, du er ikke egoistisk, det er i hvertfall min mening. Lukt og flekker er ikke til å stå ut, vi har hatt to supergulpere og hadde mått bytte sofa flere ganger hvis vi skulle fortsette med tran, egoistisk? Hvis ja, det kan jeg leve med[:D]

ORIGINAL: Nesing

Fikk dessverre ikke i min sønn tran som baby, så inntil han var ett år fikk han daglig d-dråper. Fra ett år har han fått Eskimo Kids hver dag. Sanasol og tran inneholder en del av de samme vitaminene, men det er jo viktig med omega 3-6 samt d-vitaminer for de små. Derfor er ikke Sanasol noen god erstatning ettersom den ikke inneholder omega. [:)][:)]

Det har jeg aldri hørt om. Hvor får man tak i det og hva er det? Innholdsmessig, tenker jeg på... Fordel om den er flytende og smaker ok, vi smugler nemlig annen medisin i sanasolen i dag. Er det et bedre alternativ, må vi jo bytte.

ORIGINAL: Elises

Jeg gir heller ikke tran, og det er på grunn av lukta faktisk, jeg innrømmer det! Jeg har ingen plass lyst til å ligge inntil babyen min som lukter fiskeslog, det har ikke med at jeg vil være forfengelig, det er rett og slett fordi jeg blir kvalm av lukta og da klarer jeg ikke være i nærheten av henne.

Vet ikke hvordan man skal vri den, er vel egoistisk, men da velger jeg faktisk å ha mer nærkontakt med henne.

Gir selvfølgelig d-vitamindråper da.

Full forståelse for at noen bare ikke klarer lukta. Men du gir i det minste d vitamin dråper. Vet ikke hvor ofte jeg leser at noen feks ikke gir tran eller andre tilskudd bare fordi de glemmer det hele tiden. Det er tross alt det beste for barnet da. Har mye å si for utvikling av kropp og ikke minst hjernen!
Jeg mener eskimo kids skal være bedre enn sana sol forresten(ifølge en som jobbet på helsekost som jeg spurte, skulle det være nesten like bra som tran...) dere som lurer og den er flytende.

ORIGINAL: Lasog

ORIGINAL: Elises

Jeg gir heller ikke tran, og det er på grunn av lukta faktisk, jeg innrømmer det! Jeg har ingen plass lyst til å ligge inntil babyen min som lukter fiskeslog, det har ikke med at jeg vil være forfengelig, det er rett og slett fordi jeg blir kvalm av lukta og da klarer jeg ikke være i nærheten av henne.

Vet ikke hvordan man skal vri den, er vel egoistisk, men da velger jeg faktisk å ha mer nærkontakt med henne.

Gir selvfølgelig d-vitamindråper da.

Full forståelse for at noen bare ikke klarer lukta. Men du gir i det minste d vitamin dråper. Vet ikke hvor ofte jeg leser at noen feks ikke gir tran eller andre tilskudd bare fordi de glemmer det hele tiden. Det er tross alt det beste for barnet da. Har mye å si for utvikling av kropp og ikke minst hjernen!
Jeg mener eskimo kids skal være bedre enn sana sol forresten(ifølge en som jobbet på helsekost som jeg spurte, skulle det være nesten like bra som tran...) dere som lurer og den er flytende.

Da skal jeg jamen se etter det neste gang jeg er forbi en helsekost! Takk for tipset[:)]

Back
Topp