tran vs d-vitamin dråper

MammaTilEmilie

Gift med forumet
Hva liker dere best?

eg prøvde tran idag på Emilie, endelig klart og roa ho ned no so trur eg skal prøve d-vit dråper i stedet..

hvordan har dere som har gitt de det reagert i forhold til tran?

Jeg har gitt begge mine tran, da D-vitamindråper ikke inneholder omega-3. Den minste min ble urolig og gulpet/kastet opp av tran i starten. Jeg ga derfor D-vitamindråper et par mnd, men ga smatidig en liten smak av tran (på lillefingeren min) hver dag, slik at hun skulle bli vant til smaken. Da jeg begynte med tran igjen gikk det helt fint.

Her prøvde vi først tran, men det lukta sånn når han gulpa resten av dagen så gikk over til d-vit dråper.

ORIGINAL: Dragemamma

Her prøvde vi først tran, men det lukta sånn når han gulpa resten av dagen så gikk over til d-vit dråper.

samme her[:)]

Jeg brukte d-vitamin dråper da jenta mi var baby - hun gulpet ganske mye og hadde problem med å svelge tranen, så da var det bedre å gi henne dråper. Nå har vi gått over til tran og det går greit nå når hun er så stor.

Brukte dråpene i starten men gikk over til tran etyter hvert og bruker det fremdeles.

gir han sitrontran,den elsker han og begynner å hyyyyle når han ikke får mere.[&:]

Starta med tran når Ovedie var ca 6 uker.. Men magen hennes var ikke klar for det så vi brukte vit. D dråper til hun var ca 12 uker og etterdet har det gått greit [:)] Ga henne først med sprøyte, men fant fort ut at det gikk bedre å gi det med t-skje og har gjort det siden.. Har ødelagt utallige bodyer (selv med bruk av smekke) , men gir henne nå tran når vi tar morgenstellet. Da ligger hun i bare bleien på stellebordet og ødelegger ikke klærne om det skulle komme noen dråper ut ogjen [;)] 

D-vitamin dråper er greit det, men de inneholder jo ikke Omega3 som tranen gjør..

Gikk fint å gi tran i begynnelsen, men så hadde han en periode der det var umulig å få det i han, så da fikk han d-vitamin istedet. Prøvde med tran innimellom og plutselig var tran greit igjen så nå tar han tran uten problem. 

ORIGINAL: jente_88

Her bruker vi tran [:D]

Jeg gir ingen av delene. Jeg gir omega 3+6 for barn, som jeg kjøper på helsekosten. Husker ikke merket i farten[:)]

Begynte med tran i starten med snuppa, men da lukta det tran av henne resten av dagen,
klærne og. Nå får de Sana Sol da..

Snuppa her har fått tran, helt til ho i en alder av rett over året bestemte seg for at ho ikke likte det lengere.[&:] Så nå får ho eskimo olje og sana sol.[:)]

Back
Topp