Tran tips?

VeL

Glad i forumet
Har dere begynt å gi tran til de små?
Jeg har tenkt å følge rådet om å prøve tran før jeg evt går over til D-dråper. Har begynt med 0,5ml på torsdag, og 1 ml i går og i dag. Gir i små porsjoner, fra en sånn tran-sprøyte fra apoteket, men en stor del spyttes ut ganske umidelbart. Snuppa er ikke særlig fornøyd med smaken, men protesterer ikke. Så jeg tenkte, har dere noen tips for hvordan jeg skal gi? Kanskje i en stilling så det er lett å svelge? Hvordan gjør dere det?

Hun lukter dessuten tran hele tiden nå, ikke særlig godt for oss voksne )))

Prøv å gi enten i badekare eller ifm mat, altså gi litt melk, litt tran, melj, tran osv... me mindre du fullammer da blir det vanskeli...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: VeL
Jeg liker ikke de tran sprøytene! I steden for tar jeg en liten teskje med en dråpe tran på og lar henne slikke det i seg. Det er deilig for de små med den kalde skjea. Gjør dette 3 ganger. Ettersom hun blir større får hun større dose. Jeg pleier å ha henne i vippestolen- gjerne bare i bleia.

• Liker
Fikk tips fra helsesøster om å blande tranen i erstatningen, men dette går jo selvsagt ikke hvis du fullammer. Her får hun uansett litt erstatning før leggetid, så funker utmerket for oss :)

• Liker
Takk for tipsene, jenter :)
Her er det fullamming, så det med flasken blir foreløpig vanskelig. Men jeg har tenkt å begynne å pumpe bare for sikkerhets skyld, så her fikk jeg en ekstra argument.
Jeg gir en liten stund etter ammingen, så det er lavere gulperisiko. Hun liker å die litt ighen snart etter tran, kanskje for å bli kvitt smaken..
Skal prøve med skje, kanskje det blir bedre for nurket.
Takk igjen! :)

Jeg gir sammen med multivitaminer. Da går det ned på høykant. :)

Back
Topp