Tran til barn over 1 år

Vi gav med de grønne sprøytene som selges (de tynne og lange). Hun slurpet det fornøyd i seg..

Minner meg på at vi må bli flinke igjen.. Ramlet helt fra dette etter en sykdomsperiode.
 
Min er også glad i tran, så vi gir med t-skje. Får to skjeer før frokost, og de glir ned på høykant.
 
Min er også glad i tran, så vi gir med t-skje. Får to skjeer før frokost, og de glir ned på høykant.
Men det blir ca dobbelt av anbefalt dose? 5ml er anbefalt, og det er det en tskje rommer sånn ca.
Er ikke bra å ta for mye tran heller.
 
Men det blir ca dobbelt av anbefalt dose? 5ml er anbefalt, og det er det en tskje rommer sånn ca.
Er ikke bra å ta for mye tran heller.
Vi gir også to, men ikke fulle da. Som regel tar de det greit, men minsten kan plutselig slenge ut en hånd og da er det greit at jeg kan flytte skjeen litt kjapt uten å søle :hilarious:
 
Samme som over her, skjeen er cirka halvfull hver gang i tilfelle det kommer en hånd i full fart :hilarious:
Gjør samme selv når jeg bruker de teite små skjeene våre, eller ungen er i ekstra tullete humør :D
 
Men det blir ca dobbelt av anbefalt dose? 5ml er anbefalt, og det er det en tskje rommer sånn ca.
Er ikke bra å ta for mye tran heller.
Når jeg har målt opp 5 ml, fyller det nesten en vanlig spiseskje.. Men kommer jo an på str på skjeene man har da hehe.
 
Når jeg har målt opp 5 ml, fyller det nesten en vanlig spiseskje.. Men kommer jo an på str på skjeene man har da hehe.

Standardmål for teskje er 5 ml. Så når doser o.l. oppgis i skjeer, er det standardmål som nevnes, så må en selv passe på om man har ikke-standard skjeer eller ei :) På samme måte som at "en kopp" faktisk er et stanardmål, og man ikke blindt må ta hvilken som helst kopp fra kjøkkenskapet.
 
Bare kom over denne spalten, og tenkte at jeg kunne bidra med et tips;)

Leste forresten at det var et par med et spedbarn som gikk til avisa ang overdreven tran/d dråper gjorde barnet om til en helt annen unge.

Hvor de også, som alle andre ferske foreldre, hadde fått høre fra helsesøster på helsestasjon at de skulle legge det inn som en vane, at dem skulle gi tran hver dag.. I tillegg til morsmelk erstatning.

Men som sagt gikk de til avisa for å advare andre foreldre om at det holder med å bare gi mme, og ikke begge deler. Nettopp fordi enkelte mme er nå tilføyd nok tran som barnet trenger.

Det stod ikke noe om hvilket merke morsmelk erstatning det gjaldt!
 
Back
Topp