Tran og gulping

Lillemy_._

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Novemberlykke 2016
Hei, vi har begynt med tran til vesla, men er usikker på kor masse ho får i seg. Ho gulper litt og nokke kjem vel då opp igjen. Korleis er det med deres små og tran?
 
Vi gir D-vitamin dråper. Han er en storgulper, kjipt og ødelegge alt av klær og utstyr med tranflekker. Helsesøster sa det var helt greit. Begynner med tran når gulpingen avtar :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Gi tran før mat, for da legger maten seg øvest og det er det barnet da gulper opp. Men siden dette ikke er "livsviktige" medisiner gjør det ikke om noe kommer i retur :)

Vår gulper nesten ikke, så kan ikke gi noen tips.. Men det ble jeg fortalt på sykehuset :)

Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har vi gitt tran i 7 uker. Det blir som regel grining, så han får pupp rett etterpå, og da blir han storfornøyd :p
Han gulper en del rett etter måltidet og da kommer det nok litt tran også, men da har vi kluten klar, så får sjelden noe på klærne. Selv om litt kommer i retur, så får han vel i seg mesteparten. Jeg tenker uansett at det viktigste er å få inn rutinen, så håper jeg at han skal bli vant med denne tranen snart og slutte å grine. (Sier mor som har fått ned max 3 skjeer tran i hele sitt liv :p)
 
Vi gir D-vitamin dråper. Han er en storgulper, kjipt og ødelegge alt av klær og utstyr med tranflekker. Helsesøster sa det var helt greit. Begynner med tran når gulpingen avtar :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Samme her :)
 
Jeg gir tran etterfulgt av pupp på morgenen. Han gulper ikke, men dersom det er en utfordring, kan man gi tran feks før bading om kvelden.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan prøve å sette han i en litt mer oppreist stilling etter mat/tran, kan motvirke gulp. Jeg legger meg godt bakover og legger han på ryggen over magen min i gulpeperioder og det virker som det hjelper. Jeg gir barnetran og han synes det er nam!
 
Har prøvd å holde oppreist etter mat, men kan komme gulp fordi om. Vi har begynt på d-vitamin dråper og tar heller tran når ho er blitt større og gulper mindre :)
 
Back
Topp