Tran meg her, og tran meg der!!!

veromommy

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Gir dere tran til gullene deres? Begynte dere når de var 4 uker?
Lillejenta ble fire uker på lørdag, men jeg har ikke turt og gi henne enda! Redd hun skal syns det er ekkelt å spy og greier:( noen tips?
Hvor mye bør man gi?
Og er det kun 1 gang om dagen?

Har sikkert vært hundre spm om tran, men jeg spør selvom jeg:)

Vi begynte å gi tran den dagen han ble 4 uker. Ga han 2,5 ml på sprøyte. Sprøyta det inn i munnen hans.Varmet sprøyta med tranen i inni hånda.

Jeg ga fra 4uker, på barne ts! :) ikke en full ts, men en halv :) Kunn en gang om dagen, jeg gir d isammenhengende med "mattid" =)

Oki :) da får jeg bare ta mot til meg og gi henne litt ! Det er jo det beste for barnet også:) reagerte barna deres når de fikk det i munnen??

ORIGINAL: veromommy

Oki :) da får jeg bare ta mot til meg og gi henne litt ! Det er jo det beste for barnet også:) reagerte barna deres når de fikk det i munnen??

fikk en grimase første gang, hehe.. men d var bare den ene gangen, nå tar han d uten noe problem :)

Hihi:) ja får teste det ut i kveld:) men burde man gi det når babyen får mat? Før eller etter liksom! :)

Tran kommer ikke i hus her før gulpingen er borte... Tranen settet flekker på klærne og lukter phyyy... Så her går det i D-vitamin dråper frem til snuppa har sluttet å gulpe... [;)]

ORIGINAL: veromommy

Hihi:) ja får teste det ut i kveld:) men burde man gi det når babyen får mat? Før eller etter liksom! :)

jeg gir tran først, også ammer jeg etterpå [:)]

Jeg gir først tran så ammer etterpå. Gir på sprøyte, begynte med ca 1 ml og øker gradvis opp til 2,5ml. Han harker litt for han setter det lett i halsen og kremter lett. men har funnet ut at det er viktig at han sitter godt oppreist og sprøyter litt og litt om gangen.. da bare smatter han, holder under med litt papir tilfelle han spytter ut

Har gitt tran fra han var 4 uker, men glemmer det noen dager da. Jeg varmer det litt opp, sånn at det skal ha cirka samme temp som melken, og så heller jeg det oppi en flasketut, så han kan suge det i seg på vanlig vis. Ble bare gris og spyttet ut igjen det meste med sprøyten. Men jeg må gi han det når han er sulten, hvis ikke gidd han ikke ta det [:)]

gir d-vit dråper jeg og. Han gulper hele tiden så da orker ikke vi tran her [;)]

Da har lillemor fått tran for første gang:)
en liten grimase, men virket som hun syns det var greit!
Så da var det jo ingen problem:) takk for god feedback på spm!

ORIGINAL: maiken87

Jeg ga fra 4uker, på barne ts! :) ikke en full ts, men en halv :) Kunn en gang om dagen, jeg gir d isammenhengende med "mattid" =)

etter bleieskift før nattmat ;)
gullet ser ikkje ut til å mislike tran:)

vi ta det tidelig på morgen, når jeg har den lille uten klær på stellebord. Da blir det ikke noe krise hvis han gulper eller søle litt. Så¨blir det amming etterpå

Back
Topp