tran - klesvask

tretroll

Forumet er livet
VIP
Lillemann har sølt tran på Katvigdrakta si - favorittkosedressen av alle kosedresser[:D][:D] Nå er den (endelig) for liten (han har brukt den siden september 07[:D][:D][:D]) og skal pakkes vekk, men jeg vil så gjerne ha den til lillebror også for den er like fin og såååååååå god!!!!!!!!!

MEN den stanker jo råtten torsk og halldau makrell etter den tranepisoden. Har vasket den vanilg (40 grader) 4-5 ganger, (det hjalp ikkeno) og la den i sterkt zalovann og vasket den så på 60grader. Dette gjorde lukta langt mer utholdelig, men den er der enda gitt!!!!!! (ikke bare gravide meg som klager, gubben brekker seg like myye[:D])

noen tips?????

vi fikk sølt ut ei flaske tran i sofaen her, og har prøvd alt............

men så kjøpte je ei flaske med anti odør på skeidar. det funka som bare det. spruta på litt med ett par døgns mellomrom. og da forsvant lukta helt..........

vi sølte ut en tranflaske[:'(][:'(] Endte opp med at alt ble kastet som hadde fått tran på seg, så desverre ingen råd.

ORIGINAL: Løveunge05

Tran er det ultimate for å ødelegge klær - har ingen råd desverre annet enn å ikke gi tran når de har på yndlingsklær.

Gi dem i nattasen eller legg et kjøkkenhåndkle godt rundt halsen før du gir sånn at det tar støyten.

Har måttet kaste litt klær pga tran, så er desverre ikke mer enn dyttehjelp å få her [:)]

Tran gis naken.
Og jeg tørker med toalettpapir mens vi holder på, klut vaskes han ikke med før det meste er tørket bort.

En klut med tran på i vaskmeaskina, så luktet alle klutene og håndklærne tran...

Men våre kluter er bra igjen nå da. De vaskes på 60 jenvt og trutt. I begynnelsen da vi hadde tranluktende kluter kastet jeg dem rett til vask dersom de luktet, så ble de vasket. Og om den luktet neste gang jeg skulle bruke den, ja så rett til vask igjen. Nå er det ingen kluter som lukter tran lenger.

Back
Topp