TRAN ! Dette var nytt for meg!

Ja, jeg leste det samme. Skummelt når morsmelkerstatningene endres og anbefalingene ikke henger med.
 
Jeg nevnte faktisk for samboeren min at da gutta mine var babyer fikk vi tranflaske på 6ukers-kontrollen på helsestasjonen..
Og at det var rart de hadde sluttet å gi ut det..
Men da er det altså derfor :bored:
Vi har gitt anbefalt dose hver kveld (+masse mme og nå de siste ukene grøt) helt til jeg leste dette...
 
Jeg nevnte faktisk for samboeren min at da gutta mine var babyer fikk vi tranflaske på 6ukers-kontrollen på helsestasjonen..
Og at det var rart de hadde sluttet å gi ut det..
Men da er det altså derfor :bored:
Vi har gitt anbefalt dose hver kveld (+masse mme og nå de siste ukene grøt) helt til jeg leste dette...

Sniker
Vi fikk ikke tran for 2 år siden heller(ammet) så det er kanskje en annen grunn.

Men uansett, skikkelig sjokkert over at mme endres sånn uten at det gis beskjed. Burde jo virkelig blitt masseopplyst om i ulike fora for småbarnsforeldre.
 
Sniker
Vi fikk ikke tran for 2 år siden heller(ammet) så det er kanskje en annen grunn.

Men uansett, skikkelig sjokkert over at mme endres sånn uten at det gis beskjed. Burde jo virkelig blitt masseopplyst om i ulike fora for småbarnsforeldre.
Gutta mine er 14,16 og 20år :joyful:
Den gang ble vi presentert med at det var UHYYYYRE viktig å gi tran HVER dag fra 6uker..
Ja, det er virkelig kjemperart...! Og noe alle bør få info om på første kontroll...
 
Gutta mine er 14,16 og 20år :joyful:
Den gang ble vi presentert med at det var UHYYYYRE viktig å gi tran HVER dag fra 6uker..
Ja, det er virkelig kjemperart...! Og noe alle bør få info om på første kontroll...

Ja, og hvertfall om man gir mme.
Vet ikke om det var mer tranmas før, men har fått spørsmål om det eller d-dråper ved hver kontroll fra 6 uker ja :joyful:
 
Min helsesøster har sagt at jeg skal gi tran eller d-vit full dose selvom det er d-vit i MME.
Har lest meg opp på dette på egenhånd og må får hun ikke noe tillegg.
 
Min helsesøster har sagt at jeg skal gi tran eller d-vit full dose selvom det er d-vit i MME.
Har lest meg opp på dette på egenhånd og må får hun ikke noe tillegg.
Det var vel omtrent like mye d-vitamin i MME som i morsmelk før, og så ble det endret uten at det har blitt tilstrekkelig informert om det.
 
Sniker
Vi fikk ikke tran for 2 år siden heller(ammet) så det er kanskje en annen grunn.

Men uansett, skikkelig sjokkert over at mme endres sånn uten at det gis beskjed. Burde jo virkelig blitt masseopplyst om i ulike fora for småbarnsforeldre.
Vi fikk tranflaske til eldste vår i juni 2018, men fikk ikke nå til yngste i august 2020. Jeg fullammer.
 
Last edited:
Vi fikk tranflaske til eldste vår i juni 2018, men fikk ikke nå til yngste i august 2020.
Jeg fikk i august 2018, men kunne ikke møte denne gangen. Flertallet ammer jo, og skal da fremdeles gi D-vitamin, så må være andre grunner om det ikke deles ut nå.
 
Back
Topp