Trampoline

BK92

Forelsket i forumet
Hvordan velger man trampolinestørrelse? Ser at merkene Berg og Jumpmaster vinner tester, så tenker det blir en av de.. men hvor stor trampoline «trenger» man? Vil jo ikke ha større enn nødvendig :) Vi har to barn (4 år og nyfødt), men den bør jo være stor nok til at de kan bruke den til de blir helt lei.

Noen andre tips til hva man bør vurdere og ev tilleggsutstyr? Bruker dere beskyttelsestrekk?

Hvordan velger man trampolinestørrelse? Ser at merkene Berg og Jumpmaster vinner tester, så tenker det blir en av de.. men hvor stor trampoline «trenger» man? Vil jo ikke ha større enn nødvendig :) Vi har to barn (4 år og nyfødt), men den bør jo være stor nok til at de kan bruke den til de blir helt lei.

Noen andre tips til hva man bør vurdere og ev tilleggsutstyr? Bruker dere beskyttelsestrekk?
Jeg liker veldig godt 3,6m. Føler det er akkurat passe. Er stor og romslig, men ikke for stor. Gir rom for diverse former for hoppeleker på trampolina også Hatt 3,6 i 10 år.

Byttet beskyttyttelsesringen da vi kjøpte den(kjøpt brukt), byttet hoppeduk for 2 år siden, og kjøpt nytt sikkerhetsnett i år(kun nettet, ikke stengene).

Trampolina tas ned for vinteren. Har ingen beskyttelsestrekk.

Tror vår er fra Europris, fordi alle ekstradelene derfra passer vår, men vet ikke sikkert siden vi kjøpte den brukt.

Anbefaler oval, om du tenker å ha den i mange år ville jeg ikke kjøpt de minste, her har trampolinen blitt brukt til diverse triks ol og da trengs det litt plass

Har 4,1, føler det er minimum for å kunne trikse og ha det mest gøy. Barna blir ikke lei før de er voksne, så tenk litt plass ;). Selv om det ikke er smart å være mange på den, vil de alltid ha med besøk osv på den for diverse leker også.

Har en oval på over 5 meter. Anbefaler å kjøpe en litt større med én gang, som barna kan ha glede av i mange, mange år❤️

Minimum 3.5 m, gjerne over 4.

Takk for svar :) ønsker jo at den skal vare, som dere sier så hopper de jo til de omtrent flytter ut.. så da skjønner jeg at 4m er et must. Da forsvinner nesten halve hagen men det overlever vi :P

ønsker jo at den skal vare, som dere sier så hopper de jo til de omtrent flytter ut.. så da skjønner jeg at 4m er et must. Da forsvinner nesten halve hagen men det overlever vi
3,6 holder til det. Mine to store barn har god plass med 3,6m, og hopper sammen.

Last edited:
Takk for svar :) ønsker jo at den skal vare, som dere sier så hopper de jo til de omtrent flytter ut.. så da skjønner jeg at 4m er et must. Da forsvinner nesten halve hagen men det overlever vi :p
vi har denne ovale

Den er stor nok til triksing og turning, skal du ha rund ville jeg hatt minimum 4 m, vi starter med 3,6 og det holdt ikke. Den ovale er i bruk fortsatt og største er 16 år

vi har denne ovale

Den er stor nok til triksing og turning, skal du ha rund ville jeg hatt minimum 4 m, vi starter med 3,6 og det holdt ikke. Den ovale er i bruk fortsatt og største er 16 år
Er nok forskjell på barna, min eldste er 20 og hopper fortsatt på 3,6m med broren :) Nå har vi aldri hatt over 4m, men 3,6 har ihvertfall holdt her. Har man liten hage så trenger man nok ikke større enn det for de eldste heller :)

Er nok forskjell på barna, min eldste er 20 og hopper fortsatt på 3,6m med broren :) Nå har vi aldri hatt over 4m, men 3,6 har ihvertfall holdt her. Har man liten hage så trenger man nok ikke større enn det for de eldste heller :)
Det er for lite om dey skal turnes og tas triks , så derfor kjøpte vi større da han var 8 år.

Det er for lite om dey skal turnes og tas triks , så derfor kjøpte vi større da han var 8 år.
Kan hende dine er litt mer aktive enn gutta mine :) Her turner de fint på 3,6'en, men ingen av de er supersporty.

Tenker bare det at om man har liten hage så trenger man ikke overdrive størrelsen når barna fortsatt er små. MEN, de fleste trampoliner er jo mulig å bytte deler på. Vår er jo 10 år gammel, og byttet ring, nett og hoppematte en gang, og det kan man jo med de store også, istedenfor å kjøpe hele trampolina større når barna er store.

Back
Topp