Trampoline

Reana

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Juligull2021
Det er endelig vår og vi tenker å kjøpe en trampoline til mini :) Noen som har noen anbefalinger?

Mini er rett over 2 år og vi har ikke plass til en som er større enn ca 3m i diameter, men den trenger ikke være så stor heller. Om det ikke følger med nett så må det være mulighet for å kjøpe til. Selv om den bare skal brukes til henne og evt søskenbarn som er like gammel så må den likevel tåle litt vekt.

Har prøvd å se på nettet, men har jo ikke peiling. Og på en del tester og kundevurderinger kan man jo bli livredd :p

Det er ikke lov å selge dem uten sikkerhetsnett, så om du finner en uten, styr unna, det er ikke seriøst.

Til en på 2 år trenger du ikke allverdens kvalitet, men dersom du tenker at dere skal ha den samme fortsatt om 10-15 år så bør du tenke annerledes.

Vi kjøpte trampoline på obs til våre to unger på dengang 3 og 5. Siden dengang har vi byttet ut sikkerhetsnettet, og det er på tide å bytte den blå ringen. Men hun som dengang var 3 er nå 10, så det er 7 år siden, og den har vært brukt av alle våre etterhvert tre unger og naboer og venner hvert år og hr holdt godt nok. Det er ikke jump-king-kvalitet, men det er helt greit. Den tåler vel ikke mer enn 80 kilo, så mannen bør ikke hoppe sammen med ungene, men det har ikke vært noe problem så langt (altså, han hopper med dem, men han hopper ikke AKTIV da, for da spretter de jo rett på legevakta. Reelt er de vel over 80 kg når de er en 4-5 unger innpå der også, men oftest er de ikke mer enn 3, og da hopper gjerne ikke alle samtidig heller, de hopper litt på tur. Leker en del. Holder helt fint til vårt bruk.

Den er egentlig ikke utslitt annet enn den blå duken, og siden våre eldste unger ikke er aktive turnende hoppende typer så tror jeg ikke den byttes ut.

Har trampoline og minste er 2 , hun elsker den . Hoppoline sier ho haha. Kjøpte på europris for 3 år siden , med nett selvfølgelig . Alle tre stor koser seg på den :)

Kjøpte på ExtraLeker i fjor, da var ho 3,5 år :)

Takk for fine innspill alle sammen :) Håper vi finner en grei en til vårt bruk :)

En rimelig fra Obs har holdt seg i 4 år her. Men viktig å ta inn duk og nett om vinteren tenker jeg. :)

Kjøpte en på 3 m på europris for 9 år siden. Den har vi ennå. Har bytta den blå kanten en gang.
Tar den ned om høsten og oppbevarer tørt.

Kjøpte jumpking. Den var dyr, mener det var rundt 10k, men den jeg hadde da jeg var liten er nå hvertfall 20 år og like god. Jeg syns det høres slitsomt ut å bytte ut trampoliner, ikke noe man får kastet i søpledunkene akkurat ;)

Om du vil ha en i mange år vil jeg anbefale en dyrere og bedre enn jysk, Coop , Extra leker osv, det er stor forskjell.
Vi har oval fra jumpking , de er rå på kundeservice

Vi har Berg Favorit og er veldig fornøyd! Kjøpte den da eldste barn var 2,5 år. Vi gikk for kvalitet for da kan de (har et yngre barn også) ha den i mange år. Hadde selv trampoline som barn og vi brukte den til begynnelsen av tenårene. Det er også stor forskjell på og hoppe på er billige og litt dyrere, de billige kan være ganske stive/harde og knirke mye.

Vi kjøpte i fjor en ny stor oval på.5,2 meter fra North trampoline. Den kostet 12.000 kr, men kvaliteten er en helt annen enn den vi hadde før fra coop. Mye mer sprett i selve trampolinen. Har alltid tatt ned trampolinen om vinteren, og settes fram igjen om våren.

Kjøpte jumpking. Den var dyr, mener det var rundt 10k, men den jeg hadde da jeg var liten er nå hvertfall 20 år og like god. Jeg syns det høres slitsomt ut å bytte ut trampoliner, ikke noe man får kastet i søpledunkene akkurat ;)

Det er et poeng, og det veier en del så det er ikke helt billig å levere på gjenvinningsstasjonen heller. Men ungene er fornøyd med vår enda, så vi har ikke egentlig vurdert å bytte den ut heller

Vi kjøpte på rusta for et par år siden.. trampolinen virker veldig sikker og fin.. men det er noe HERK å pakke ned/ta opp. Nesten heller lyst til å bygge tak over den, altså..
Bare i tilfelle dét skulle være en faktor for deg. :P

Om du vil ha en i mange år vil jeg anbefale en dyrere og bedre enn jysk, Coop , Extra leker osv, det er stor forskjell.
Vi har oval fra jumpking , de er rå på kundeservice
Hm tror det kommer veldig an på.. Mine foreldre har en billig fra europris, den har nå holdt i snart 20 år. Vet ikke hvor lang tid man tenker at man trenger en trampoline, men det der må vel være innenfor :p Vi har forøvrig også en billig fra europris, still going strong i perfekt stand etter 6 år i alle fall. :rolleyes:

Hm tror det kommer veldig an på.. Mine foreldre har en billig fra europris, den har nå holdt i snart 20 år. Vet ikke hvor lang tid man tenker at man trenger en trampoline, men det der må vel være innenfor :p Vi har forøvrig også en billig fra europris, still going strong i perfekt stand etter 6 år i alle fall. :rolleyes:
Det er fortsatt stor forskjell på hoppkvaliteten

Back
Topp