Trampoline

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Noen som fikk med seg kommentarfeltet på Instagram til Funkygine når hun la ut film av at hun hoppet opp og ned på trampoline?

Var helt vilt så mammapolitiet var ute å dømte å skremte!

Vel, i dag har jeg hoppet på trampoline med toåringen selv, så ifølge det kommentarfeltet så kommer ungen min da til å dø, altså den i magen [emoji85]

Ikke fått med meg, men det er jeg jammen glad for. Jeg hadde blitt så provosert. Herregud, noen folk er bare ikke sanne ...

Ja, det er en grunn til at gravide ikke kan ta ekstreme rides i fornøyelsesparker osv. Men litt hopping med kidsa på trampolinen?? Omg! Den som hadde hatt størst problemer med slik hopping hadde vært blæra mi og ingenting annet, jeg er jo lekk ..::

Mammapolitiet er over alt. Men så lenge hun ikke lander på magen vil nok alt gå bra.
For min del hadde nok bekkenet blitt ødelagt av trampoline så sent.

Jeg klarer bare noen få hopp før jeg kjenner at jeg må løpe på do - hvis jeg i det hele tatt kjenner det i tide:-) Det er rett og slett ikke gøy å hoppe pga blæras korte utholdenhet. Tror ikke Doser’n tar skade av bølgebasseng

Mammapolitiet er over alt. Men så lenge hun ikke lander på magen vil nok alt gå bra.
For min del hadde nok bekkenet blitt ødelagt av trampoline så sent.
Samme her, har prøvd men bekkenet liker det ikke (vært sånn i hele sommer). Det er godt å bare ligge der da, og håpe at ungene ikke hopper på meg:P:hilarious:

Altså.. Fra kommentarfeltet:
IMG_3727.JPG
IMG_3725.JPG

Jeg trodde man ikke skulle hoppe på trampoline når man er gravid fordi man kan legge kraftig press på navlestrengen om den havner i klem mellom hodet å livmorhals? Å det kunne skape dårlig oksygen til babyen? Mulig jeg har missforstått [emoji85] har ikke tenkt så mye på det, klarer ikke knipe igjen, så uaktuelt med trampoline for meg :p

Nå skal jeg skrive noe som mange kanskje ikke liker å høre, men veldig mange barn blir født med navlestrengen en gang rundt halsen altså, uten at det er et problem. Det er veldig vanlig og begge mine har blitt født med det uten trampoline eller andre ting i bildet. Det var da sa det til jordmoren min at hun bare «åh, men det er så vanlig atte». Man tenker gjerne at det er skrekken, men det trenger det altså ikke være.

Gutten min hadde navlestrengen både rundt hals og mage når han kom ut. Og jeg hadde ikke vært på trampolinen.

Jeg trodde man ikke skulle hoppe på trampoline når man er gravid fordi man kan legge kraftig press på navlestrengen om den havner i klem mellom hodet å livmorhals? Å det kunne skape dårlig oksygen til babyen? Mulig jeg har missforstått [emoji85] har ikke tenkt så mye på det, klarer ikke knipe igjen, så uaktuelt med trampoline for meg :p

Så da skal man ikke hoppe i det hele tatt da?
[emoji85]

man føler vel på selv hva man orker og ikke. FunkyGine er supersprek, skulle veldig gjerne vært sånn selv, både gravid og ikke-gravid! Jeg antar at hun ikke tok helt av med saltoer og triks? Folk skal bry seg så mye :D

man føler vel på selv hva man orker og ikke. FunkyGine er supersprek, skulle veldig gjerne vært sånn selv, både gravid og ikke-gravid! Jeg antar at hun ikke tok helt av med saltoer og triks? Folk skal bry seg så mye :D

Rett opp og ned på ei lita trampoline [emoji85]

Samme med meg, toåringen tryner jo hvis jeg skulle hoppa skikkelig [emoji23]

Tenker en kjenner det på kroppen før det blir farlig, er jo ikke som om man tar salto og hopper på magen da. [emoji28] Selv har jeg verken bekken eller energi til å hoppe nå, men det er en annen sak. ;)

Jeg fikk beskjed av jordmor i tidligere svangerskap at trampolinehopping kan øke faren for morkake- eller hinneløsning og tidlig vannavgang..
Tidlig vannavgang (uke 25) hadde jeg for 10 år siden, og overlegen på Ullevål spurte faktisk om jeg hadde ommøblert og løftet tungt, hatt røff sex, hoppet trampoline, ect...
Hinneløsning har jeg hatt tre ganger dette svangerskapet, og nettopp trampoline var en av de tingene jeg fikk «forbud» mot på sykehuset nå også...(selv om jeg ikke hadde hoppet noe som helst da...)
Så det er uansett noe jeg ikke hadde tatt sjansen på i et svangerskap uansett.. :p

...og svaret i tråden fra en faktisk jordmor:

18322C58-A127-426A-9060-C9ABBF3E2F5E.jpeg

Det understreker det jeg ofte tenker - at Google ikke er din venn og «mammapolitiet» kan ta seg en bolle. Så får det være opp til hver især hva de kan, vil og orker. Vi må ikke bli hysteriske. Alt er ikke farlig!

Jeg fikk beskjed av jordmor i tidligere svangerskap at trampolinehopping kan øke faren for morkake- eller hinneløsning og tidlig vannavgang..
Tidlig vannavgang (uke 25) hadde jeg for 10 år siden, og overlegen på Ullevål spurte faktisk om jeg hadde ommøblert og løftet tungt, hatt røff sex, hoppet trampoline, ect...
Hinneløsning har jeg hatt tre ganger dette svangerskapet, og nettopp trampoline var en av de tingene jeg fikk «forbud» mot på sykehuset nå også...(selv om jeg ikke hadde hoppet noe som helst da...)
Så det er uansett noe jeg ikke hadde tatt sjansen på i et svangerskap uansett.. :p

Ja, altså det er nok noe i det også, og noen er mer disponerte enn andre ikke minst, og det kan man ikke nødvendigvis vite på forhånd.

Hadde jeg hatt noen som helst faresignaler eller risikosvangerskap eller tidligere historie som tilsa at dette var dumt så hadde jeg aldri gjort det..

Back
Topp