Trafikk regler og buss

AB

Forumet er livet
Jeg lærte nå hvertfall at man har vikeplikt for en buss som blinker ut i 50/60 soner. Men betyr det at man skal stanse for dem selv om de ikke begynner å blinke før man er nesten forbi dem ? .. I dag kjørte jeg nemlig forbi en buss. Men det hele ble visst ikke rett. Bussen stod stille på buss stoppet å gjorde ikke noe tegn til å blinke ut. Så da ville jo jeg kjøre forbi den, men da jeg var kommet sirka midt på sida av bussen begynte den å blinke å kjøre ut. Den gjorde ingen tegn til å stanse selv om jeg var i fart. Til slutt bremset den så jeg fikk komme meg forbi og da var det en møtene bil som sikkert irriterte seg grønn over meg som ikke hadde stoppa for bussen som blinka... Alt gikk jo greit. Men er det sånn at jeg skal stanse for bussen selv om den ikke begynner å blinke før etter at jeg har begynt å kjøre forbi ? Håper dere skjønner å jeg mener.. det hørtes jo litt kronglete fortalt ut..

... jeg liker ikke å gjøre feil i trafikken (det er det vel ingen som gjør men..) og jeg sliter med angst for å kjøre bil etter jeg fikk kreften. Går å får hjelp, men jeg har fått beskjed om at det beste jeg kan gjøre er å kjøre mest mulig. Så da blir slik en liten opplevelse som i dag veldig stor for meg... Det gjør at jeg kvier meg for å kjøre. Derfor viktig for meg å vite hva som er rett og galt i evt situasjoner jeg kommer opp i[8|] Høres sikkert helt tåpelig ut, men...

Guri malla,for en bussjafør!!!!!!! han må da vel følge med litt,kan da ikke bare vrenge uti veien når bilen omtrent er forbi han!!!!!! Å kjenner jeg blir mektig irritert,de tror de eier veien de......
Du har ikke vikeplikt for en buss i det tilfelle du forteller her nei...så lenge du var forbi før han blinka er det han som skal vente på deg..

Håper du ikke har fått skrekken...trøst deg med det att bussjaføren gjorde en feil her!!!!![;)]

ORIGINAL: Mamma til A og K

Man skal ikke stanse for bussen før de begynner å blinke, nei.
Det er bare veldig mange bussjåfører som eier veien [:@] Har irritert meg grønn (og hatt hjertet i halsen) noen ganger selv.
Også opplevd at de hiver seg inn i rundkjøringene selv om det kommer biler. DER er det ikke vikeplikt for buss!

her og er det sånn det e ikk mang av dem selv som følger reglene nei det e dårlig gjort da

Takk jenter. Det er godt å høre at jeg ikke gjorde noe galt. Det hjelper litt, men jeg må ut å kjøre i dag og jeg gruer meg noe fryktelig. Hater den der bilangsten. Merkelig at den plutselig bare kunne dukke opp og bli så hemmende.

Høres ut som det er bussjåføren som ikke var helt oppmerksom der ja! Blir selv nervøs av disse bussene altså!

Back
Topp