Tradisjoner på lillejulaften?

*Sandermamma*

Forumet er livet
Har dere noen?

Vi MÅ se "hjelp det er juleferie" med Chevy Chase. Beste julefilmen ever[:D]
Har ingen fast tradisjon på hva vi spiser, men ønsker å ha det. Hadde vært koselig.

Så hva gjør dere dagen før dagen?

Vi MÅÅÅ se hovmesteren! Dagen går med til å pynte, stryke klær, av og til drar vi på gravene istedenfor på julaften. Om kvelden etter unger er i seng er det på med duker og treet pyntes!! Åhhhh som jeg gleder meg!!! [:D] Bordet dekkes også og pinnekjøttet legges i vann og poteter skrelles. 

her pynter vi juletreet og går rundt det[:)]
og vi deler ut de siste gavene og går igjennom klærne..
og tilkvelds har vi rundstykker med masse godt pålegg..ellers koser vi oss bare[:D]

kl 15.30 drar vi til oldefar å leverer julegaver og synger jule sanger med han, han bor på sykehjem, dem har piano der så svigerbror bruker å spile piano og vi andre synger, veldig koselig[:)]

kl 17.00 er det julegrøt m/mandel hos sviger familie.

så er det se hovmesteren hjemme.

Må bare svare på denne selv om jeg ikke helt hører til [:)]

Først er det jobb og barnehage [:D]

Vi er hos foreldrene mine på kvelden det året vi ikke er der på julaften. Da spiser vi stek og loff sammen med mamma, pappa og de to brødrene mine [:)]

Tradisjonen startet da vi var små ved at mamma var redd for at den steken hun hadde stekt var for liten, så da tok hun opp en ny og vi spiste opp den lille på lille julaften istedet med god loff til.

Det var så godt at vi fortsatte med det og det ble tradisjon [:D]

Pynte juletre[:D]

I år skal vi starte med en tradisjon på å spise julegrøt med mandel[:)]

Vi fører mannens tradisjoner videre:
Vi ber inn til en god kvelds lille julaften med hjemmebakte tebriks og rundstykker, kvelden før kvelden på tv og masse kos. Blir svigers, mine foreldre + min søster og bror [:)]

juletreet er nok ferdig pyntet før lillejulaften,for den dagen skal vi bare slappe av med god mat å kos[;)]Men pakkene legges under treet sent på kvelden,julestrømpa finnes frem å henges på peisen..

det blir litt nytt i år,siden vi 3 skal feire alene for første gang[:)]

Har ingen spesielle tv programmer jeg må se nei.
Men vi bruker å dra til mamma å pappa å spise grøt med mandel i.
Så drar vi hjem for å pynte juletre... Da er ungene helt vill[:D] Gleder meg masse til å se på de herlige glade barna...
SÅ vasker jeg rundt huset, og legger gavene på plass(da er klokken sikkert blitt 2-3 på natten) Så henger jeg opp julestrømpe med noe godt over senga til mine tre små i de sene nattetider.[:D]

Back
Topp