Tradisjonell babycall eller bruke iPhone/iPad?

Fjasbanan

Flørter med forumet
Skuddårsspirene 2024
Sitter å tråler meg gjennom babycall-jungelen og fikk tips fra et vennepar om at de bruker en iPad inne hos baby også er denne koblet til deres iPhoner via en app. Og at denne løsningen funket bedre enn tradisjonell babycall for de.

Har lest litt mer om det nå og det virker jo veldig lovende (og ikke minst billigere om man allerede har iPhone/iPad). Da er det bare kostnaden for appen.

Er det noen som har noen erfaringer å dele? Hvilken løsning går dere for?
 
Jeg har kjøpt Tapo overvåkningskamera til 300 kr som jeg kobler opp til telefon/nettbrett. Den er det bevegelsessensor på, sensor på lyd osv. To veis kommunikasjon og mulighet for opptak:) jeg prøver det før jeg kjøper noe annet iallefall..
 
Jeg synes det har vært praktisk og enkelt å reise med tradisjonell babycall. Vi har uten video. Det er det jo smak og behag. Begge delene til babycallen er små, og batteritiden er jo mye bedre enn om man skal ha telefonen sin på ringing hele tiden?

Eller hvordan gjør man det når man bruker egen telefon? Må man være i en aktiv "samtale" med iPaden/ telefonen som ligger inne hos baby?
 
Jeg synes det har vært praktisk og enkelt å reise med tradisjonell babycall. Vi har uten video. Det er det jo smak og behag. Begge delene til babycallen er små, og batteritiden er jo mye bedre enn om man skal ha telefonen sin på ringing hele tiden?

Eller hvordan gjør man det når man bruker egen telefon? Må man være i en aktiv "samtale" med iPaden/ telefonen som ligger inne hos baby?
Nei, man må ikke være i samtale med telefonen men har en app som kobler de sammen og som gir varsler dersom det registreres lyd/bevegelse fra enheten som ligger inne hos baby. Så det virker jo veldig praktisk!

Den mest populære appen ser jeg heter Baby monitor 3G.

IMG_3187.jpeg
 
Nei, man må ikke være i samtale med telefonen men har en app som kobler de sammen og som gir varsler dersom det registreres lyd/bevegelse fra enheten som ligger inne hos baby. Så det virker jo veldig praktisk!

Den mest populære appen ser jeg heter Baby monitor 3G.

Vis vedlegget 424412
A-ha! Da forstår jeg bedre at det kan være både praktisk og billig. :)
 
Vi har brukt app på telefon ved noen anledninger når babycall har blitt glemt. Fungerer fint, men tror faktisk jeg fortsatt hadde kjøpt babycall nå dersom vi ikke hadde en fra tidligere ☺️
 
Vi var heldige å få i julegave av familie tradisjonell babycall med video og god batteritid pluss rekkevidde. Vi kommer til å reise en del og være utenfor wifi så ønsket noe som ikke var avhengig av nettverk eller strøm :)
Har ikke lest meg opp på modellen, men kjøpt av tek interessert person så vi venter spent på å få prøve den når lille kommer. Testet so vidt like etter jul for å se at alt virket mtp bytterett:)
 
Back
Topp