Trøtthet og trening

Barnslig

Glad i forumet
Hei
Har så lyst til å trene, men er så sykt trøtt og sliten. Noen her som trener?? Hjelper det på trøttheten eller blir det bare værre?? Skal jo tross alt på jobb også.

Jeg trener selv om jeg er trøtt noen dager hjelper det andre blir det bare verre.

Jeg føler det hjelper veldig på trøttheten med å trene. Men får ikke muligheten til å trene så mye som jeg kunne tekt meg, da jeg har en 5 mnd gammel datter. Og kvalmen hindrer også.

Jeg trener selv om det betyr at jeg ligger rett ut på soffaen resten av dagen uten noen krefter igjen. Det er viktig å trene rygg og bekken for at man ikke skal få problemer allerede i 1 trimester. Derimot er det viktig at treningen er tilpasset for gravide, særlig dersom du har et rissikosvangerskap og det er fare for SA

Hvis jeg skal trene må jeg gjøre det før jobb når jeg jobber sent. Har ikke mulighet til å ligge rett ut resten av dagen da :-(

Må ikkje trene så mye hver dag. Ta noen korte økter hjemme. 15 min om dagen hjelper og :) har fått noen øvelser eg skal gjer pga bekkenet. Tar ca10 min. Skal ikkje skryte på meg at eg får gjort det hver dag. Men inni mellom :) er mye trøtt her og . Og kvalm . Frister lite og trene selv om eg ønsker det.

Har også fått et treningsopplegg av fysioterapeut som skal forebygge bekkenplager. Tar ca 40 min å gjennomføre. Litt større tiltak å få gjennomført, men prøver å få meg til å gjøre det tre dager i uke som hun anbefalte :p
Men ja, det er ikke så lett når man er konstant kvalm og trøtt :(

Jeg går bare turer nå. Men må til fysioterapeut snart, for bekkenet har begynt å krangle. Skal begynne å trappe opp treninga litt nå, men man må jo tilpasse treninga etter hva man orker og klarer. Man skal jo ikke tappes totalt for krefter. Når man både jobber, er gravid og har et barn eller to fra før som skal følges opp er det ikke alltid så lett å trene som før. Noen har lite plager og fikser det lett, andre har mer plager og trenger å tilpasse seg mer.

Jeg går bare turer nå. Men må til fysioterapeut snart, for bekkenet har begynt å krangle. Skal begynne å trappe opp treninga litt nå, men man må jo tilpasse treninga etter hva man orker og klarer. Man skal jo ikke tappes totalt for krefter. Når man både jobber, er gravid og har et barn eller to fra før som skal følges opp er det ikke alltid så lett å trene som før. Noen har lite plager og fikser det lett, andre har mer plager og trenger å tilpasse seg mer.
Gjør heller øvelser for bekkenet i 15 minutter på kvelden. Hjelper mye mer enn turgåing og langt mindre behov for fysio :-)

Jeg har også vært så energiløs og trøtt at trening har utgått, bortsett fra en gang i uka. Er nå 12+4 men fremdeles rimelig trøtt.

Er selv pilatesinstruktør, og kan virkelig anbefale alle pilatestrening nå i svangerskapet. Det gjorde underverker for meg forrige svangerskap, så jeg håper det gjør susen denne gangen også. For dere som trenger å trene hjemme kan jeg anbefale webtrening.no. Et nettbasert "treningssenter" med ulike treningsformer, og mange flotte treningsprogrammer for gravide. Ellers er det også mye fint på youtube.com. Tenk at litt trening er bedre enn ingenting.....Kroppen vår skal faktisk fungere i ca. 1/2 år til (og etter det òg) , så vi får gjøre det vi kan når det lar seg gjøre :) Lykke til alle april2016-mødre!

Jeg har tidligere trent 3-4 ganger i uken. Nå klarer jeg ikke en engang.. Helt utslitt etter jobb:-/ satser på at det blir bedre etter uke 12. Trener på sats; er det noen som kan anbefale noen gruppetreningstimer der for gravide? Hva med yoga?

Jeg har tidligere trent 3-4 ganger i uken. Nå klarer jeg ikke en engang.. Helt utslitt etter jobb:-/ satser på at det blir bedre etter uke 12. Trener på sats; er det noen som kan anbefale noen gruppetreningstimer der for gravide? Hva med yoga?
Vet ikke med sats, men yoga er veldig bra for gravide ihvertfall.

Har ikke trent siden før jeg ble gravid, bare gått turen. Men i dag sparka jeg meg selv i baken og fikk meg på trening :) herlig å endelig løpe litt igjen og få trent styrke :) er mye mer opplagt allerede :) må bare fortsette nå ;)

Skal prøve på onsdag, da har jeg fri så da kan jeg være kake resten av dagen :-)

Back
Topp