Trøtt....

sunway

Forelsket i forumet
Jeg er nå 8+6 på vei, og er plaget med en intens trøtthet og slapphet. Orker nesten ingenting. Har bare lyst å ligge på sofaen og se på teite tv-program. Får dårlig samvittighet ovenfor samboer og lille Kasper, men hva kan jeg gjøre med dette da?? Har heldigvis fått 50 % sykemelding, men de dagene jeg er på jobb er jo et mareritt. Noen råd??

USJ...vet hvordan du har det!!!

Er liksom ikke annet å gjøre enn å kapitulere heller.....det er kroppen som trenger at du slapper av så du får bare gjøre det så mye du kan.... Hør på deg selv..hehe!!

Men ja..skulle gjerne hatt mer energi om dagen...husarbeid og sånn......usj!! ENERGI....kom!!!

Heisann!

Jeg er bare 4+4 dager på vei å har det på samme måte. Det stopper jo aldri, vil bare sove sove sove! I går sovnet jeg i stolen hos svigermor [8|] Da følte jeg meg ikke lur da jeg hørte det rasslet i bestikk, de andre hadde satt seg til middagsbordet [:)] Men dem tok det med et smil da...har en sønn på 10 år som krever sitt i form av lekser osv...klarer det, men ikke mye mere! Legger med flere gang om dagen, føler meg som den pusslingen!

Håper bare det går over snart...noen råd!!! Desverre...lytt til kroppen å slapp av, det er vell en grunn til at vi er trøtte åsså da [;)]

Zzzzzz fra kathrine

Du er jo kommet til uke 14 og så er du enda trøtt....?? Høres ikke lovende ut. Mener å ha lest et sted at kvalmen kan vare til 13-14 uker, mens trøttheten kan vare til 8-10 uker. Men det er vel individuelt da, men 14 uker hørtes lenge ut.

[8|] Ja...er fortsatt trøtt ja..... [:@]
Legger meg nesten aldri senere enn kl 21.00 på kvelden..da er det opp med hvitt flagg og overgi seg....! Og kan godt ha tatt en lur tidligere på dagen også!!

Men satser på at det gir seg snart!!!

Skal på UL til torsdagen..og er redd for at terminen er helt feil..hehe!! Men satser på at det ikke er så unormalt å være så trøtt i uke 14..... JA....vil ikke måtte endre ticker'n min bakover...nekter plent..hehe!!![:D]

Ja, ville jo vært kjedelig om terminen var feil. Håper ikke det for din del. Og håper også at trøttheten din snart forsvinner, er så frustrerende dette her, syns i vert fall jeg.

Ja usj....og så morro når folk sier " Huff er du ikke i form?? Syns du ser så bleik ut....Ja nei jeg ser at du ikke ser så sprek ut!" [:'(]
HALLO.....jeg er nesten 4 mnd på vei....hva kommer dere til å si når jeg kommer vaggende bortover....men,men!!!!
Ser jo i speilet at jeg ikke ser så kvikk ut bestandig, men trenger liksom ikke at folk påpeker det...føler meg jo liksom ikke bedre av det..hehe!!

Nei, det er sant. Men jeg syns det er bra når folk sier det jeg, for da vet jeg i vert fall at folk ikke tror jeg ligger hjemme bare fordi jeg benytter sjansen til en sykemelding. For sånn er jeg overhodet ikke. Hadde lyst å holde ut jobben denne gangen også jeg, men måtte innse at det klarte jeg altså ikke.

Føler at jeg kunne sove hele dagen nå jeg, men er nødt til å ta meg sammen etter som jeg er student. Ikke lett å lese og skrive oppgave når man er så trøtt da[&:] Men håper det blir bedre snart......

Trettheten min gikk over når jeg var sånn ca 3 måneder på vei,det var en slitsom tid[:o] men nå er jeg i fin form,å gleder meg veldig til å bli mamma[:D]

3 mnd. er 12 uker det? Åh, jeg håper jeg også slipper trettheten min da, gleder meg. Er jo bare 3-4 uker til det og i vert fall før jul da.

Jeg var veldig trøtt de første mnd, tørte nesten ikke og kjøre bil, for vist jeg hold øynene igjen litt for lenge så kunne jeg sovne. Og jeg bruker ikke o sovne så lett.

Kunne uten problemre sove hele natta, stå opp spise frokost og stelle meg også sovne på sofan etter på + flere ganger for dag og alikevel sovne til natta.

Har gitt seg nå, nå er jeg bare sliten og ikke trøtt, får ikke sove om natta og dete r ubehagelig og ta seg en lur på sofan.

Har lest at det tar veldig på kroppen og lage morkake og den fikser du i begynnelsen av svangerskapet.
Syns selv at det var litt rart og sku være så trøtt, jobben hadde ikke begynt tenkte jeg. Tok feil der ja.

Jeg har det på samme måte! Konstant sliten og trøt, orker ikke noe som helst. I tillegg får jeg vanvittig vondt i huet med en gang jeg prøver gjøre litt.
Er sjukmeldt 100% ut denne uka, for jeg har høyt blodtrykk også. Hørtes ut på legen forrige uke at vi skulle satse på 50% fra neste uke (fordi svangerskap ikke er en sjukdom..) Ser ikke spesielt frem til det, jeg er utkjørt bare jeg har laget meg litt mat.. Så dra på jobb, der jeg må forholde meg til maaaaange mennesker og stå oppreist/gå rundt hele tiden kan bli litt av et sjokk. Jeg er ikke typen som sjukmelder meg, så jeg føler meg jo litt taperaktig her jeg ligger også da.. Men kroppen samarbeider ikke.

æ e 12+1 å trøtt konstant. sovna allti på ettermiddagen uansett ka æ prøve på. Sovna faktisk midt i middagen i dag. våkna me loffskiva me smør klistra t panna.
håpe d går over snart, har heldivis ingen å ta hensyn t sia æ bor aleina

[:D][:D][:D] Hehe, nemi.marselia.....Unnskyld at jeg ler, men jeg syns jeg ser deg med brødskiva[;)]

Men..ja..det er slitsomt å være så trøtt. I går måtte sambo ta over litt i middagslaginga...ble så grulig svimmel...har lite jern..og det kan være derfor jeg er så trøtt enda..mye mulig, men får ikke begynne med tabl. før i uke 20 så dette kan bli spennende....[:-]

Vi får kjøpe oss noen fyrstikker og dobbeltsidig teip.....så ser vi hvertfall våkne ut, men det verste er at jeg er sikker på at jeg hadde klart å sovne selv med øynene oppe!!!
[:D][:D]

Livet dreide seg for det meste om å gå på jobb og å sove de første 3-4 mnd. Ja, å til å være mer eller mindre konstant kvalm......greit at man glemmer forholdsvis fort...[:D]Etter den perioden har jeg heldigvis vært frisk og rask! Litt godt å kunne gå på jobb å "glemme" litt/ skifte fokus.

jeg er helt slått ut om dagen, kjempetrøtt, oh har fått den slemme kvalmen... eneste gangen jeg ikke er kvalm er når jeg sover[:o] kjempe gøy å stå det og brekke seg i søple bøtta på jobben... og blir så blid og tålmodig da gitt hehe[;)]

Jeg er fremdeles trøtt, dog i de 3 første mnd var jeg USANNSYNLIG UBEGRIPELIG trøtt.
Da kunne jeg sove stående på jobb... Gjorde faktisk det noen ganger... Ikke spesielt gøy.

Nå er jeg mest sliten, og derav trøtt i kroppen.

Back
Topp