Trøtt og sliten

EnsligStork

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Vet at mange blir støtte og slitne i starten av et svangerskap.
Føler jeg ikke gjør noe annet enn å dra på jobb for så å reise hjem og legge meg.
Må sove et par timer etter jobb for å kunne ha energi til å lage middag.
Etter middagen sovner jeg og sover til dagen etterpå.
Null sosialt liv og husarbeid er det totalt fravær av.

Noen andre som har det slik?
Tips til hva som kan gjøres?

Kjenner jeg begynner å bli litt desperat.
Lest mye frem og tilbake ang sykemelding, og det er visst veldig tabubelagt å sykemelde seg for å være utslitt og trøtt. Men har aldri opplevd å være like trøtt når jeg sovner som da jeg våkner....

Kjenner meg igjen.. Veldig vanlig å være sånn på starten av svangerskapet. Men er du alene? Ville vurdert delvis sykemelding om du ikke har noen hjelp hjemme. Man må jo kunne fungere både på jobb og hjemme

Jeg var sykemeldt i ni mnd forrige svangerskap, fordi kroppen rett og slett ikke trivdes som gravid. Jeg var konstant utmattet og utslitt, orket ikke stå i dusjen, gå tur, stå oppreist osv. Ble bedre etter hvert, men aldri så bra at jeg ville klart meg på jobb (jobber alene i klesbutikk, uten mulighet til pause).

Lytt til kroppen er mitt beste tips! Det er ni måneder du ikke får tilbake, ikke press deg til noe du ikke orker :-)

Kjenner meg veldig igjen! Heldigvis ble det bedre i uke 12/13 husker jeg fra sist :) men det er knalltøft! Det er lov til å sykemelde seg om nødvendig - ingen har lov til å spørre deg om hvorfor :)

Jeg kjenner veldig på at jeg er trøtt og sliten om dagen .. men med 100 % jobb pluss en ettåring, så er det ikke tid til noen sene morgener eller ettermiddagshvil her i hus. De få timene jeg har med henne etter jobb og barnehagen er så utrolig dyrebare for oss.

Kjenner meg igjen.. Veldig vanlig å være sånn på starten av svangerskapet. Men er du alene? Ville vurdert delvis sykemelding om du ikke har noen hjelp hjemme. Man må jo kunne fungere både på jobb og hjemme
Ja, jeg er aleine om alt, hus, dyr, bil, stessende jobb og denne lille spiren.
Veldig glad for at der er flere som har det slik som meg. Ikke lett å være konstant trøtt og føle et vakuum i hue.
Glemmer masse og sliter med å konsentrere meg :-(
Får ta en prat med legen og høre.

Jeg er kjempe trøtt og sliten, men jeg prøver å holde meg gående til mini er lagt på kvelden, så får jeg heller ta tidlig kveld og la klesvasken brettes senere.. Har en samboer som gjør veldig mye av husarbeidet da, og han går tur med hunden nå når jeg er såpass trøtt og sliten. For jeg synes timene etter jobb/barnehage er så viktige å få bruke sammen med mini..

Skal til legen på fredag, så kan hende jeg tar dette opp da, og ser hva han sier...

Jeg er kjempe trøtt og sliten, men jeg prøver å holde meg gående til mini er lagt på kvelden, så får jeg heller ta tidlig kveld og la klesvasken brettes senere.. Har en samboer som gjør veldig mye av husarbeidet da, og han går tur med hunden nå når jeg er såpass trøtt og sliten. For jeg synes timene etter jobb/barnehage er så viktige å få bruke sammen med mini..

Skal til legen på fredag, så kan hende jeg tar dette opp da, og ser hva han sier...
Si gjerne hvordan det gikk og hva legen sa. Veldig spent på dette. Føler det er så tabubelagt å bli sykemeldt for å være utslitt :-(

Si gjerne hvordan det gikk og hva legen sa. Veldig spent på dette. Føler det er så tabubelagt å bli sykemeldt for å være utslitt :-(
Ikke hvis det går ut over evnen til å gjøre jobben sin eller være menneske på hjemmebane også, da mener jeg at legen burde høre på det.
Nå er jeg en del kvalm i tillegg, og i dag begynte jeg å brekke meg, som absolutt ikke er mulig å jobbe gjennom med min jobb... Så får se hva legen sier i morgen.

Ja, det samme føler jeg, jeg sover over alt, legger meg under pulten på kontoret og er helt bomull i hodet. Klarer ikke henge med på noe :confused:
Men føler det er ugreit å skulle sykmeldes fordi jeg «bare er trøtt» liksom :(

Ikke hvis det går ut over evnen til å gjøre jobben sin eller være menneske på hjemmebane også, da mener jeg at legen burde høre på det.
Nå er jeg en del kvalm i tillegg, og i dag begynte jeg å brekke meg, som absolutt ikke er mulig å jobbe gjennom med min jobb... Så får se hva legen sier i morgen.

Blir spennende å se hva legen din sier!

Kvalme er det verste!!!!
Altså, er man kvalm og brekker seg så klarer man ikke å fungere. Jeg takler ikke kvalme :-P
Det er sykemeldingsgrunnlag mener nå jeg.

Kvalme er det verste!!!!
Altså, er man kvalm og brekker seg så klarer man ikke å fungere. Jeg takler ikke kvalme :p
Det er sykemeldingsgrunnlag mener nå jeg.
Er sykemeldt neste uke, med enighet om at jeg går på jobb om jeg er i form.

Er sykemeldt neste uke, med enighet om at jeg går på jobb om jeg er i form.
Så bra. Får håpe formen kommer seg. Man går jo ikke hjemme for morro skyld.
God bedring og håper virkelig kvalmen gir seg❤

Back
Topp