Trøtt og sliten uke 18 - tips for å holde ut?

Freida

Blir kjent med forumet
Hvilke symptomer kjenner dere på ca. i uke 18/19?

Kvalmen har gitt seg (om jeg passer på å spise), men trettheten ser ikke ut til å slippe taket.

Hvordan holder dere ut gjennom arbeidsdagen? Tar gjerne imot tips fra andre kontorrotter [emoji3] Jeg føler meg skikkeleg ineffektiv både på jobb og hjemme. Kan/orker heller ikke ty til kaffe eller brus slik som før graviditeten...
 
Kontorrotte på 19+3 melder seg! Hos meg har heldigvis trøttheten avtatt noe, men det har vært ille inntil nylig. For min del har det vært viktig å finne på unnskyldninger for å bevege seg innimellom. Gå frem og tilbake til printeren, trekke frisk luft ved å gå en runde rundt huset, heve pulten og stå på jobb innimellom.

Og ikke minst - prioriter søvn. Legg deg tidlig! Sov etter jobb.
 
Tar du jern? Husker jeg måtte ta det sist og da forsvant mye av trettheten min.
 
Tar ikke jern, nei. Burde kanskje sjekke nivå hos legen før jeg begynner på slikt? Skal tilbake på kontroll ca. uke 24. Er det rutine å sjekke jernlager på kontroll, eller må jeg be om det?

Tur til printeren blir det litt av. Og påfyll av vann og te. Og vinduet på vidt gap. Hjelper ikke med 28 grader på kontoret...haha
 
Og jeg legger meg noenlunde tidlig. Av og til klokken 19 om det er jeg som legger 2-åringen [emoji39]
 
Her har eneste løsning vært å jobbe redusert slik at jeg kan sove et par timer etter lunsj :dead:
 
Løsningen her er å jobbe senvakter og så tar jeg jerntabletter de dagene jeg orker og kvalmen ikke er tilstede. Har jeg tidligvakt så føles hele kroppen i ulage og bena er helt gele på ettermiddag/kveld.
 
Back
Topp