Trøtt og kvalm igjen!?

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
Nå skjønner jeg ingenting. Kjennes ut som jeg er nygravid igjen:dead: igår og idag har kvalmen kommet tilbake, matlysten er redusert igjen og jeg er like trøtt og slapp som jeg var i uke 6-10 :eek:

Kan være for at jeg har hatt 3 hektiske dager på jobb i 100%, etter rolige tider med 50% arbeid. Kan det være stress som har satt dette i gang igjen? Noen fler som blir dårlig igjen om de ikke tar det veldig med ro?

Huff...jeg vil ikke bli sittende hjemme igjen:crybaby2

Jeg følte også at formen har blitt bedre den siste tiden og har derfor gjort mye mer enn jeg har klart på lenge og hatt travle dager. Endte med at jeg kasta opp i går, så det er vel et tegn på at vi burde roe ned kanskje?

Det er sikkert det at man blir sliten av å ikke ta det med ro. Kroppen sier ifra.
Men at du er kvalm, det er ikke at du er sulten da? For jeg må spise før det gått 2 timer etter sist måltid, ellers blir jeg kvalm. Utrolig mye spising, men man får prøv å ikke spise så mye hver gang :)
Du kanskje skulle ha trappet opp rolig i steden? 75% i to uker?
Jeg ble bra i formen, men følte allikevel at jeg ikke kommer å klare å yte 100% så jeg jobber bare 80%. Nå tar jeg det med ro om morgonen og tar så mange pauser jeg trenger i løpet av en dag (og det er mange) så blir jeg ikke like sliten på kvelden :)

Kvalmen kom tilbake i går :( er 17 uker i morgen. Var digg å være uten den en stund da. Trøttheten har aldri forsvunnet, og blir nok ikke bedre så lenge 2-åringen ikke er så glad i å sove :P

Nå skjønner jeg ingenting. Kjennes ut som jeg er nygravid igjen:dead: igår og idag har kvalmen kommet tilbake, matlysten er redusert igjen og jeg er like trøtt og slapp som jeg var i uke 6-10 :eek:

Kan være for at jeg har hatt 3 hektiske dager på jobb i 100%, etter rolige tider med 50% arbeid. Kan det være stress som har satt dette i gang igjen? Noen fler som blir dårlig igjen om de ikke tar det veldig med ro?

Huff...jeg vil ikke bli sittende hjemme igjen:crybaby2
Jeg merker det om kroppen blir gåen..

Jeg har ikke vært kvalm, men så ekstremt tappet for energi. Var sengeliggende i 3 uker og ble sakte bedre.
Så begynte jeg å jobbe 75% og det funket helt fint i flere uker, men nå i uke 15 så er jeg så sliten igjen at etter 4 timer på jobb så er jeg helt utslitt for resten av dagen. Utrolig frustrerende, for det er jo nå jeg skal bli bedre...
Men får vel bli ny sykemelding og bare være hjemme igjen. Så kanskje jeg har sjangs til å gjøre noe annet enn å sitte i en stol. Ønsker jo å gå på turer, være med på besøk til venner osv. Men ingen sjangs nå

Her har jeg vært bra de siste ukene (= spydd noen ganger i uken i forhold til flere ganger om dagen før), men i dag (15+5) spydde jeg masse da jeg kom hjem fra jobb.. Jobbet full dag i dag, mot ca 4 timer som jeg har gjort siden ca midten av april (50% sykemeldt), og jeg er rimelig sikker på at det er det som er skylden. Er 50% sykemeldt ut neste uke, og jeg ser egentlig veldig mørkt på å gå tilbake til 100% igjen, selv om jeg helst ikke vil være sykemeldt.. :( Er jo gravid med tvillinger, så jeg føler veldig på at jeg bør roe ned, selv om det er innmari vanskelig siden jeg sikkert klarer å fortsette som før. Skjønner jo at det ikke er noe bra å slite seg ut, men så var det denne samvittigheten og sånt, da :banghead:

Jeg hadde en kort periode på 1 og en halv uke mellom uke 9 og 11 der jeg ikke hadde noen symptomer og var i kjempefin form.
Uheldigvis kom kvalmen og trøttheten tilbake igjen, fulgt av noen runder med oppkast..
Nå begynner det å lysne litt igjen, og kvalmen er ikke tilstede hele tiden. 15 uker i morgen :)

Jeg følte også at formen har blitt bedre den siste tiden og har derfor gjort mye mer enn jeg har klart på lenge og hatt travle dager. Endte med at jeg kasta opp i går, så det er vel et tegn på at vi burde roe ned kanskje?

Det er nok en beskjed fra kroppen ja at man må ta det mer med ro:sorry: men så er det jo så innmari vanskelig å gjøre akkurat det da:shifty:

Det er sikkert det at man blir sliten av å ikke ta det med ro. Kroppen sier ifra.
Men at du er kvalm, det er ikke at du er sulten da? For jeg må spise før det gått 2 timer etter sist måltid, ellers blir jeg kvalm. Utrolig mye spising, men man får prøv å ikke spise så mye hver gang :)
Du kanskje skulle ha trappet opp rolig i steden? 75% i to uker?
Jeg ble bra i formen, men følte allikevel at jeg ikke kommer å klare å yte 100% så jeg jobber bare 80%. Nå tar jeg det med ro om morgonen og tar så mange pauser jeg trenger i løpet av en dag (og det er mange) så blir jeg ikke like sliten på kvelden :)

Ja jeg spiser ofte, men i det siste har jeg hatt så dårlig matlyst at jeg nesten ikke klarer på noen ting. Da blir såklart kvalmen verre:shifty:

Og jeg kunne trappet mer forsiktig opp og det er nok det jeg skulle ha gjort. Men jeg er leder på jobben som innebærer en del ansvar. I tillegg er det ikke mulig for meg å jobbe halve dager for vi finner bare vikar for hele dager..

Vurderer å si ifra til sjefen at det ikke går så bra, men egentlig innerst inne vil jeg ikke for da føler jeg meg svak og ubrukelig :oops:

Ja jeg spiser ofte, men i det siste har jeg hatt så dårlig matlyst at jeg nesten ikke klarer på noen ting. Da blir såklart kvalmen verre:shifty:

Og jeg kunne trappet mer forsiktig opp og det er nok det jeg skulle ha gjort. Men jeg er leder på jobben som innebærer en del ansvar. I tillegg er det ikke mulig for meg å jobbe halve dager for vi finner bare vikar for hele dager..

Vurderer å si ifra til sjefen at det ikke går så bra, men egentlig innerst inne vil jeg ikke for da føler jeg meg svak og ubrukelig :oops:
:(
Får håpe det bare er noe forbigående da... Prøv å drikke sitronjuice i nu og ne. Enten lager du med vatten og sitron (ganske mye sitron) eller så finnes det en sitronjuice på coop som heter "coop sitronlimonade". Den er ekstremt sur, men god for kvalme-mage :)

:(
Får håpe det bare er noe forbigående da... Prøv å drikke sitronjuice i nu og ne. Enten lager du med vatten og sitron (ganske mye sitron) eller så finnes det en sitronjuice på coop som heter "coop sitronlimonade". Den er ekstremt sur, men god for kvalme-mage :)
Lurt! Den skal jeg teste ut!

Jeg er også trøtt og kvalm igjen. Men det er litt annerledes enn tidligere. Jeg føler ikke at kvalmen er så paralyserende, men jeg brekker meg og spyr av den minste ting. Feks ekle lukter eller at jeg hoster. Men etterpå er formen ganske ok igjen.
Trøttheten henger mye sammen med aktivitetsnivå på jobb og fritid hos meg. Hvis jeg tar det helt med ro en helg er jeg ikke så sliten lenger, men med en gang jobb og hverdagen er tilbake er jeg kjempetrøtt igjen.

Jeg er også trøtt og kvalm igjen. Men det er litt annerledes enn tidligere. Jeg føler ikke at kvalmen er så paralyserende, men jeg brekker meg og spyr av den minste ting. Feks ekle lukter eller at jeg hoster. Men etterpå er formen ganske ok igjen.
Trøttheten henger mye sammen med aktivitetsnivå på jobb og fritid hos meg. Hvis jeg tar det helt med ro en helg er jeg ikke så sliten lenger, men med en gang jobb og hverdagen er tilbake er jeg kjempetrøtt igjen.

Ja samme her! Jeg blir ikke trøtt og sliten i helgene når jeg tar det med ro.. Men med jobb og andre ting etter jobb er jeg helt vrak på slutten av dagen :confused:

Back
Topp