Trøtt og fortvilet! Urolige ben...

na78

Flørter med forumet
Ja, nå er klokka 6, og jeg har ikke sovet ett sekund i natt.
Hvorfor ikke? Fordi jeg har urolige ben.
Det er helt forferdelig! Det siste jeg gjør før jeg legger meg er å strekke godt ut, spesielt i bena, fordi det pleier å hjelpe. Etter at jeg ble gravid har det ikke vært like effektivt, men jeg gjør det jo for det. Jeg må som regel opp et par ganger i løpet av natten for å strekke på meg igjen, men jeg sovner jo alltids til slutt.
Men ikke i natt. Det er helt ekstremt! Jeg er så trøtt og sliten!
Vanligvis når man har en søvnløs natt for en eller annen grunn, så kan man jo i hvert fall slappe av. Men det er jo det som er så frustrerende! For det er når jeg slapper av at bena setter i gang. De kribler over det hele, og jeg MÅ bevege på dem. Hvis jeg ikke gjør det, men heller prøver å holde dem i ro, så får jeg spasmer etter en liten stund. Jeg står opp og strekker på meg, og så kan jeg slappe av i ca.2 minutter før de setter i gang igjen. Og jeg rekker ikke å sovne på de to minuttene... :(
Hva skal jeg gjøre? Er helt desperat her! Klarer ikke tre måneder til med dette her...
Heldigvis så har jeg ferie nå. Hadde ikke vært noe særlig tess på jobb i dag...

Sniker litt..

Men har du prøvd magnesiumtilskudd?
Støttestrømper? Har du nok jern?

Høres ikke noe behagelig ut:( ta en tlf til legen din og hør om h*n har andre tips!
Lykke til :)

Jag har också oroliga ben, det är heeelt förfärligt!! Man blir lixom så irriterad av de, men de som har hjälpt mej är stöttestrumpor. Det finns sådana hudfärgade, superbra! Prova de om du inte gjort de. Sömn behöver vi, extra nu också :)

Jeg ville ha sjekket jern og magnesium innholdet i kroppen din.. Prøvd å ligget med føttene høyt? En kald fuktig klut over knærne/leggene?

Støttestrømper og ligge med føttene høyere enn magen kan kanskje hjelpe. Og være i bevegelse på dagen. Drikke nok vann. Hør med lege/jm om det ikke gir seg, går ikke an å ikke sove!

Jeg skal til svangerskapskontroll hos legen om en uke, så har tenkt å ta det opp med han da, om magnesium og sånn.
Støttestrømper har jeg ikke tenkt på. Blir ikke det veldig varmt å sove med?
Jeg ligger på sidene. Er ikke noe godt å ligge på ryggen så lenge om gangen, så da er det vel ikke noe godt å ligge med bena høyt? Blir jo bare skeiv i ryggen av det.

Men tusen takk for gode råd og tips! Håper jeg kan få sove godt igjen snart. :thumleft

Magnesium og støttestrømper! Støttestrømper er varmt, men urolige ben er uutholdelig! ideene magnesium er reseptfritt og at man bare kan teste det ut på egenhånd..? Alt for lenge å vente helt til kontroll om en uke, man blir jo sprø av slikt!

Back
Topp