trøtt og fortvila (laaaang)

zoe

Glad i forumet
Snuppa har vert sjuk lenge nå.
Oppkast, feber, magesmetrer,hoste og tett i nasa!

Det begynnte 8 novmber med at ho kasta opp 3 ganga (etter grøt til frukost, etter middag og etter grøt til kvelds)
2 daga etterpå vart ho sjuk med feber og veldig forkjøla og tett i nasa!
I 5 daga hadde ho feber og nekta og ete gøt og middag.
Einaste eg fikk i ho var mm! Dei få gangane eg klarte å få i ho grøt o.l så kasta ho det opp rette etterpå.
Så vart ho fri for feber og ikkje lenger tett i nasa!
Var frisk i 2-3 daga! (men fortsatt vanskelig å få i ho mat)

Så fikk ho feber igjen, og begynnte å kaste opp all mat ho fikk.
Så begynnte det med at ho våkna mange ganga om natta og hylgrein..
eg klare ikkje å trøste ho før det plutselig går over av seg sjøl og ho sovna!
Men ho søv aldre lenge..e sånn at når eg nesten e sovna igjen sjøl så våkna ho og det samme skjer!
Ho spenne seg i smerter, virka som det e magen ho har vondt i..

Nå e det 5 natta uten særlig søvn på nåken av oss,
og eg e heilt fortvila!
E jo så vondt å sjå at ho har det så vondt og eg kan ikkje gjør nåke for ho!

E har vert til legen med ho 3 ganga i denna perioden (seinast i dag)
men dei finn ikkje ut nåke!
Nå skal eg prøve å få tatt ei urinprøve og avføringsprøve for å sjå om det kan vere UVI eller
nåke i magen!

Uff, blei langt det her..
men eg veit virkelig ikkje ka eg skal gjør! Også e eg så trøtt at eg har vondt i hode og e heilt svimmel!

Eg e og redd for at snuppa får i seg for lite mat.. ho kasta jo opp alt![:(]

Måtte berre skrive det ned.. e vel ikkje nåken som kan gi meg særlig med råd..

men så e eg så fortvila fordi det e helg og eg mest sannsynlig ikkje får levert avføringsprøven før på mandag!
Eg vil jo få det gjort så fort som mulig, men dei sa eg måtte komme ned med den før kl 14 idag om eg skulle rekke det før helga![:(]
I tillegg så skal sambo på kurs nå i helga..så eg e aleine og stuptrøtt!

Uffameg, Zoe- jeg får helt vondt av å lese dette! Stakkars lille snuppa di som har det vondt, og stakkars deg som er så sliten og fortvila! Det må ha vært utrolig frustrerende å først oppleve at hun blir helt frisk før hun blir syk på nytt etter kort tid..

Jeg krysser fingrene og håper jenta di snart blir frisk som en fisk!

Stooor klem fra oss [:)].

ORIGINAL: Heather

Uffameg, Zoe- jeg får helt vondt av å lese dette! Stakkars lille snuppa di som har det vondt, og stakkars deg som er så sliten og fortvila! Det må ha vært utrolig frustrerende å først oppleve at hun blir helt frisk før hun blir syk på nytt etter kort tid..

Jeg krysser fingrene og håper jenta di snart blir frisk som en fisk!

Stooor klem fra oss [:)].

Tusen takk for det Heather!
E så trøtt og sliten at eg nesten begynne å grine nå eg..uff!

bedre blir det ikkje når folk ikkje sjønna nåke..
va ei som spurte meg igår korleis det gikk og eg sa at snuppa va sjuk
og at eg va veldig sliten for eg fikk ikkje sove om natta!
Sa at snuppa grein heilt utrøstelig om natta..
men da fikk eg høre det at det va nok berre det at eg hadde skjemt ho bort og at ho derfor ikkje ville sove!!!

men det nekta eg å tru på, for da hadde ho vel roa seg ned når eg løfta ho opp og bære på ho, synge for ho,
kosa meg ho, lar ho ligge i vår seng - men ingenting av detta hjelpe,
og da trur eg ikkje ho grine fordi ho ikkje vil vere aleine!

dessuten har snuppa alltid sove i egen seng, ho har alltid sove veldig fint om natta, og vi har ikkje dreve å tatt ho opp av senga om natta..

Så det e lite forståelese fra folk ja..

ånei så trist da zoe[:(] det verste somfinnes e når bebisane våres har d låkt og d e ikke nokke vi får gjort!!! men d e no rart at legen ikke har bedd om bæskeprøve før, for du har no visst heile veien at d va nokke me magen st snuppa di??...

skulle gjerne komt å avlasta d hvis e va i nærheten!!! e "håpe" bleie gir no utslag slik at dokke finne ut ka d e for nokke.. dokke må no være dautrøtte heile gjengen[&o][&o][&o]

mange trøsteklemma fra oss

ORIGINAL: Gabriela

ånei så trist da zoe[:(] det verste somfinnes e når bebisane våres har d låkt og d e ikke nokke vi får gjort!!! men d e no rart at legen ikke har bedd om bæskeprøve før, for du har no visst heile veien at d va nokke me magen st snuppa di??...

skulle gjerne komt å avlasta d hvis e va i nærheten!!! e "håpe" bleie gir no utslag slik at dokke finne ut ka d e for nokke.. dokke må no være dautrøtte heile gjengen[&o][&o][&o]

mange trøsteklemma fra oss
ikke gi deg før di har tatt en grunndi sjekk av snuppa di..noe må det jo være??!! håper du får tatt den avføringsprøva og levert den før kl 14.00 i dag..krysser alt jeg har..trøsteklemmer.

Huff,gjør meg vondt å lese dette nå..[&:]
Har du ingen som kan passe henne i noen timer i d minste,slik at du får sovet litt??
Håper raskt de finner ut hva som feiler henne,og at hun raskt blir frisk..

Gjør så vondt i mammahjertet når vi ikke klarer å trøste de når de har vondt..[:(]

ORIGINAL: Linn1982

Uff, så forferdelig at både du og snuppa di må ha det sånn!

Håper legen finner ut hva det er!
Kan det være allergi/intoleranse mot et eller annet?
Hva får hun å spise/drikke?

Føler med deg!
Klem [:(]

Signerer

ORIGINAL: Ju9ta

Huff,gjør meg vondt å lese dette nå..[&:]
Har du ingen som kan passe henne i noen timer i d minste,slik at du får sovet litt??
Håper raskt de finner ut hva som feiler henne,og at hun raskt blir frisk..

Gjør så vondt i mammahjertet når vi ikke klarer å trøste de når de har vondt..[:(]

signerer.

Tusen takk alle sammen!![:)]

Eg fikk levert urin prøve før kl 14, men ikkje avføringsprøve..men eg trur nå egentlig ikkje ho har UVI..så hadde virkelig håpt på å få avføringsprøve..men det gikk ikkje, så da får eg levere den på mandag!

Alle rundt meg va veldig opptatt denna helga..men mamma skulle prøve å få tatt en tur imorra!
E bror min eg pleie å bruke mest til barnepass men han e på jobb i nordsjøen nå!

Når det gjeld ka ho spise så pleie ho å få grøt til frukost og kvelds, middagsglas til middag, og fruktmåltid og skive til lunsj!
Nå menst ho har vert sjuk har eg fått i ho litt grøt og litt fruktmåltid, men det kjem rett opp igjen!!
Ho nekta for det meste å spise det, begynne å grine å prøve å slå vekk skeia!
Det har aldri tidligare vert nåke problem å få ho til å ete!

Så det e kun mm ho holde nede!

Eg håpe så utrulig masse at ho søve godt inatt..men eg tvila litt!

Men tusen takk igjen for trøsteklemma og fingerkryssing!![:)]

ORIGINAL: Linn1982

Kan det være at det er noe frukt hun ikke tåler?
Jeg tålte frukt som veldig liten, men når jeg ble litt eldre sluttet jeg å tåle det. Hadde mye vondt i magen, men det er jo forskjellig hvordan man reagerer. Moren min og søstern min reagerer med å kaste opp når det er noe de ikke tåler.
Ellers kan det også være noe i grøten hun ikke tåler.
Kan godt hende det er noe helt annet, men det er verdt å prøve å kutte ut noe og bare kjøre litt "safe" ting en periode for å få det utelukket.

Håper virkelig det blir bedre i kveld og natt!
Klem

Ja, eg har lurt litt på det!
så trur eg skal kutte ut det fruktgreiene ei stund..

Eg fikk i ho litt middag ista, og det kasta ho ikkje opp (pleie å kaste opp med en gang ho har spist)
og nå har ho nettopp fått grøt.
Håpe ho ikkje spyr det opp igjen, og at ho e på bedringen vei!!!

Back
Topp