Trøtt mann

Bente78

Forelsket i forumet
Hei.
Jeg blir så frustrert nå at jeg griner.......

For et par uker siden oppdaget jeg at mannen min gikk og smådrakk konjakk i skjul.
Jeg begynte å tenke tilbake på hvordan han har vært de siste månedene.......trøtt midt på dagen,tidlig kveld.......ja,stort sett hele tiden....og lat! Jeg la isammen 2+2 og tror nå at det er pga.smådrikkingen at han alltid er så trøtt. Han er også veldig glad i øl,så han drikker stort sett øl hver dag (1-2 bokser)
Dette tok jeg opp med han og først nektet han,men etterhvert innrømmet han det pga.at jeg hadde bevis. Han sa at han skulle slutte med dette, men trodde ikke at jeg reagerte så mye på dette.
Nå ser jeg at det minker litt i konjakkflasken hans igjen. Det er ikke snakk om mange ml. men blir bekymret likevel.
Truer med at jeg snart pakker sakene mine,tar med meg dattera vår og flytter hvis han ikke slutter selv eller søker hjelp.
Jeg blir bekymret pga.minstejenta.....er redd for at han skal sove og være uopplagt når han er sammen med henne alene og ikke minst at han går og smådrikker.
Hva skal jeg gjøre? Føler ikke at han hører på meg :(

Hva har han sagt selv om denne saken da? Det virker som han bagatelliserer det siden " det ikke er så mye det er snakk om hver gang".
Men det kan være nok det hvis det plutselig skulle skje noe! 

Han innrømmer at det ikke er bra å holde på sånn hverken for han,meg eller minstejenta. Men for meg virker det som at han har blitt avhengig av noen supper med alkohol hver dag.
Føler meg litt rådløs her jeg sitter også blir han sur på meg når han ligger på sofaen og snorker og jeg ber han gå og legge seg i senga. Da er jeg blitt ei kjeftesmelle........

Tror jeg hadde krevd at han skaffet seg hjelp, ellers hadde jeg nok bedt han flytte ut!

Kan vel være at det ligger problemer bak det hele og det blir nok ikke bedre av seg selv, du og ungen fortjener bedre enn det her så ikke la han slippe unna med det!

Jeg hadde sikkert trua med at om ikke han søker hjelp, så gjør jeg det. Menn har en tendens til å få ræva i gir når dama sier at hun kan gjøre ting for han som han ikke tar initiativet til selv ;) (det har skjedd i dette huset)

Kjip situasjonen.. jeg hadde nok snakka med han og hadde det ikke hjelpa så hadde jeg vel snakket med foreldrene hans

Søk hjelp..slikt begynner i "det små" og utvikler seg bare.
Det MÅ jo være grunner til at han gjør det, noe annet enn at han er "avhengig av noen super", man blir ikke bare avhengig uten vidre.

Ta tak i det nå mens du kan, FØR det er for sent!
Lykke til :)

Jeg hadde hjulpet han med å få hjelp. Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg nok følt at jeg også trengte hjelp til hvordan JEG skulle takle og forholde meg til situasjonen, og lære hvordan jeg på best måte kan hjelpe han. Snakk f.eks med fastlegen din i første omgang. Og jeg ville også prøvd å snakke med mannen om hvorfor, hva han tenker/føler osv.

Back
Topp