trøske

*moonpie*

Glad i forumet
Jada her har jammen med trøsken kommet[:@] Fader altså så sur jeg blir, så nå er det ikke mye amming som foregår her, livredd for å få mer vondt. Det klør i den ene puppen og stikker i ryggen når han drikker av den og tungen hans ser ut som snø[8D] Men har gått til innlkjøp av farris og lurte på om noen har brukt dette før og fått det bort. Har ikke råd til å bruke en haug av kroner på medisin som kanksje ikke funker[&:] Hvor ofte skal jeg bruke farrisen og hvordan gjorde dere det?[8|] Vurderer å gi opp ammingen om natten også nå bare for å bli kvitt det. Syns denne ammingen er et stress uten like når det hele tiden skal skje sånne ting[:(] Helsesøster på helsestasjonen ble sur når jeg sa han fikk annehvert måltid med mme det mente hun var unødvendig når jeg hadde melk, men hallo da jeg har et liv jeg også og når jeg har gitt han er det ingen ting igjen og pumpe. Og hvordan i alle dager skal jeg kunne gå ifra han med pappa da? Pappa har jo ikke pupp heller[>:] Merker jeg blir irritert når det blir mas og kjefting rundt ammingen og har mer lyst til å bare gi faen i hele driten. Nan er da like forbanna greit spør du meg[:D] En dagens utblåsning!!![:)]

Off, trøske er ett helvete så sender deg masse medlidenhet. [:'(]

Lukas fikk det da han var 2 mnd og det gikk ikke vekk med farris her, ble tilslutt så gale at han ikke klarte å spise noenting, verken amme eller flaske. Han bare grein stakkar for hele munnen og nedover halsen var dekket, så vi endte opp på legevakten og fikk medisin. Ble bedre etter ca ett døgn etter at vi begynte med medisinene. Men har hørt at andre har hatt god hjelp av farris, så verdt ett forsøk. Hørte da at de tok farrisk på q-tips veldig ofte og vasket brystvorten med bomull dyppet i farris. Veldig viktig at du koker smokker, biteringer, tåteflasker, o.l. i hvertfall 15 min, ting som kommer i konktakt med babyens munn ofte, gjorde dette flere ganger til dagen. Ammeinnlegg i ull må du koke godt også.

Håper du fort blir kvitt det, er noe skikkelig dritt [:'(]

ORIGINAL: SecondTimeAround

Jeg har hørt at dette er fryktelig smittsomt også... At det kan smitte fram og tilbake mellom mamma og bebis leeeeenge... [8|]

Var det jeg sleit med, men ble bedre når vi fikk medisin som jeg kunne smøre Lukas sin munn med, og min brystvorte. Men satt jo med puppa ute konstant siden den skulle ha mest mulig luft [:'(]

Så det gikk en hel dag med medisiner før han i det hele tatt klarte å drikke. Og attpåtil så smakte medisinen sterk mint, og gi det til en baby som kun har smakt søt morsmelk er ikke like lett, så ungen ble jo helt frustrert stakkar. Syns nå at de kan prøve å lage en annen smak siden det stort sett bare er spebarn som blir ammet som får det.

ja det er veldig smittsomt, så han får bare mme fra nå av så vi kan bli kvitt det. Farris hjelper til å ta det bort iallfall så håper det forsvinner av seg selv[:)]

ORIGINAL: Mamitas

Jeg har hørt at dette er fryktelig smittsomt også... At det kan smitte fram og tilbake mellom mamma og bebis leeeeenge... [8|]

Var det jeg sleit med, men ble bedre når vi fikk medisin som jeg kunne smøre Lukas sin munn med, og min brystvorte. Men satt jo med puppa ute konstant siden den skulle ha mest mulig luft [:'(]

Så det gikk en hel dag med medisiner før han i det hele tatt klarte å drikke. Og attpåtil så smakte medisinen sterk mint, og gi det til en baby som kun har smakt søt morsmelk er ikke like lett, så ungen ble jo helt frustrert stakkar. Syns nå at de kan prøve å lage en annen smak siden det stort sett bare er spebarn som blir ammet som får det.

Ja, det har jeg hørt, at det smaker mint!! Det er jo helt på trynet da... Stakkars bebiser... [&:] Får man det kun når man ammer, eller kan mme barn og få det...? [8|] Og hvordan oppstår det egentlig? Er det bakterier? Sopp? [8|] I know noooooooothing... [:D]

Ja, det er ett soppbelegg som egentlig bare ser ut som melkebelegg til å begynne med (hvertfall på Lukas), så man tenker ikke over det før det dekker hele munnen. Har hørt at det er bare ammende barn som får det, men er faktisk ikke sikker. Og som du sier, det smitter frem og tilbake hele tiden. Noe hersens dritt *vil ikke ha det igjen* [:'(]

Back
Topp