Trøske

fruluna

Forumet er livet
Har noen av deres små gull det?

Linnea har vært litt småhvit på tunga hele tiden, men i stad så jeg plutselig at hun hadde blitt veldig hvit på tunga og fått hvite flekker inni munnen. Så jeg regner at det er trøske.

Hva gjør jeg nå da? [8|]

Min gutt hadde trøske på nesten hele tungen i en uke, så flakka det av. (Biter av trøsken bare ramla av). Men mens han hadde det leste jeg alt jeg kom over om hva jeg skulle gjøre, men det stod ingenting om behandling. En plass stod det at det var unødvendig med behandling fordi det som regel gikk bort av deg selv.

Men hvis du er bakymret oppfordrer jeg deg til å kontakte helsestasjonen eller lege. Vet det skal finnes et middel mot den trøsken. Tror jeg ville gjort det hvis Linnea har hatt det lenge fordi det kan smitte over på brystene dine hvis du ammer..

Lykke til!

uff.. så kjedelig...
Dra til legen og få resept på Mycostatin... også er det noe du kan smøre på puppen din som er for å forebygge og "sterilisere" puppen.. husker desverre ikke hva det het.... men det vet sikkert legen!

Et godt tips er å være litt over-rebsligtil det er borte; med vask av smokk, tåteflaske, pupp, hender og alt som kommer i nærheten av hennes munn!

Lykke til og god bedring! Håper det forsvinner fort!

helsesøster sa til meg at man kunne bruke faris eller sitron.

Er det blitt noe bedre fruluna? Har du fått lege/helsesøster til å se på det?

Har ikke vært hos lege/helsesøster enda. Skal til hs på fredag, så kan hun se på det da..
Har smurt tunga hennes med farris da som jeg har hatt på en q tips, og det blir litt borte. Iallefall fremst på tunga. Men bakover er det helt hvitt.. [&:]

Får høre om hs vil gi meg noe når jeg skal dit, for kanskje det går fortere bort da [:)]

Back
Topp