Trøske..

chipelle

Betatt av forumet
Vesla er fem uker, hun startet på mycostatin mot trøske når hun var to uker, som varte i to uker. Jeg har også behandlet brystene. Nå ser det ut som det er tilbakevendende, til tross for at alle råd er fulgt med nye smokker, koking og vask av tekstiler på 60 grader... Det jeg lurer på er om noen har latt det være ubehandlet? Foreløpig er jeg ikke plaget med spesielt såre bryster, og hun ser heller ikke plaget ut... Behandlingen ødelegger veldig mye for meg følelsesmessig i hverdagen, da jeg hadde sett sånn frem til en litt mer ukomplisert ammehverdag med dette barnet... Noen tips og råd? På forhånd takk!

Istedenfor medisiner, har du prøvdå smøre munnen hennes og brystene dine med tyttebærsaft blandet med farris? Det hjalp bedre her.

Husker ikke helt jeg altså. På puppene lot jeg det lufttørke. Og smurte det i babyen sin munn.
Bruker du ammeinnlegg av ull?

Vesla er fem uker, hun startet på mycostatin mot trøske når hun var to uker, som varte i to uker. Jeg har også behandlet brystene. Nå ser det ut som det er tilbakevendende, til tross for at alle råd er fulgt med nye smokker, koking og vask av tekstiler på 60 grader... Det jeg lurer på er om noen har latt det være ubehandlet? Foreløpig er jeg ikke plaget med spesielt såre bryster, og hun ser heller ikke plaget ut... Behandlingen ødelegger veldig mye for meg følelsesmessig i hverdagen, da jeg hadde sett sånn frem til en litt mer ukomplisert ammehverdag med dette barnet... Noen tips og råd? På forhånd takk!
Vi behandlet trøske i 3 mnd.Jeg var så lei og følte at hele nyfødttiden ble frarøvet :(

Vi:
-kokte sengetøy og BH'er ofte
- Kokte smokker flere ganger om dagen
- "skrapet" hele munnhulen med en tørr q-tip på lillegutt
- påførte Farris med en q-tip i hele munnhulen
- lillegutt fikk 1ml x 4 mykostatinmiktur hver dag
- jeg brukte canesten 1%-salve på brystene 16 ganger i døgnet (8 ganger på hvert bryst)
-jeg hadde trøske selv også og sluttet å spise sukker/hvetemel og fikk til slutt tabeletter.

Ønsker dere riktig god bedring- det slipper tak til slutt :)

Eldste min fikk det da han var fire uker. Min fastlege ba meg gi ham mycostatin i etpar uker men jeg hadde lest at trøske er så vrient å gå bort og det var det!! Holdt på i seks uker:/ Da ble det bra men han fikk en runde til noen mndr senere også dessverre. Jeg ville i hvertfall ikke avsluttet behandlingen for tidlig.

Hos oss funka ikke mycostatin, prøvde og farris uten særlig hell. Her ble
corsodyl munnskyllevann redningen, brukte qtip å smurte forsiktig i munnhulen.

Back
Topp