trøske

Le9en

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Lillegutt har fått masse hvite flekker på tunga og innsiden av leppene. Trodde først det var gulp, men det sitter fast. Har også begynt å bli sår under ammingen igjen, har ikke vært det siden helt i begynnelsen. Er dette trøske/sopp? Hvordan behandler man det?

IMG_0637.jpg

Prøvde å ta et bilde, men var vanskelig så vet ikke om det syns...

Man kan se det jo. Hmm... Vet ikke akkurat hvordan trøske ser ut jeg, men må si at det ligner også på noen sår jeg får i munnen av og til. De går bare over av seg selv, men er stadig tilbakevendende....

Hvis det er trøske, er det ikke å smøre farris på barnets tunge og munnhule, og smøre brystvorten med canesten? Tror du finner topp info om det på ammehjelpen sine nettsider.

Sendte forøvrig en epost til ammehjelpen om noe helt annet i går, og fikk kjempegodt svar fra en dame i dag :-)

Ok, tusen takk! skal sende mail:) tenkte å ringe helsestasjonen på mandag å høre også.

Er veldig mye mer enn det som kom fram på bildet også, mest på tungen..

Eg mener å ha lest at man får antibiotika mot trøske... Men ska ikke si det med sikkerhet. Men kan se ut som trøske.

Det finnes en medisin mot det også ja. Mener de ikke gir den med en gang. Husker ikke hva den heter....mycostatin???Mulig noe helt anna ;-)

Mycostatin i barnets munn 3 eller 4 ganger om dagen i 4 eller 6 uker og Canesten på brystvortene ved sopp! Vi begynte, men slutta da det ikke var sopp likevel. Litt av en jobb!
Vet ikke hvordan det ser ut :/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Er det reseptfritt? Har blitt mye verre mer over natten:/ Håper ikke det plager ham, for jeg synes det klør og det svir ved amming...

På ammehjelpen sto det at man skal kontakte lege, men kjenner jeg legekontoret rett så regnes det nok ikke dette som akutt nok, så må sikkert vente noen dager før vi får time..

Er det reseptfritt? Har blitt mye verre mer over natten:/ Håper ikke det plager ham, for jeg synes det klør og det svir ved amming...

På ammehjelpen sto det at man skal kontakte lege, men kjenner jeg legekontoret rett så regnes det nok ikke dette som akutt nok, så må sikkert vente noen dager før vi får time..

Temmelig sikker på at mycostatin er på resept, men du kan jo starte med farris og canesten inntil videre da.

Resept ja :/ men burde være akutt nok! :) Den lille må jo tross alt få mat, og det går ikke om det er for vondt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Fikk heldigvis komme inn i dag, måtte mase en del, for de satt først opp på onsdag...

Nå blir det et lite prosjekt hver gang vi skal amme de neste 4-6 ukene.

Fikk heldigvis komme inn i dag, måtte mase en del, for de satt først opp på onsdag...

Nå blir det et lite prosjekt hver gang vi skal amme de neste 4-6 ukene.

Bra dere kom inn!! Ble det mycostatin og canesten? God bedring :-)

Bra dere kom inn!! Ble det mycostatin og canesten? God bedring :-)

Ja:) håper bedringen kommer raskt! Han har plutselig fått veldig vondt i magen igjen, mistenker at det kanskje kan være en sammenheng, for jeg har ikke spist noe uvanlig...

Back
Topp