Trøske

Giraffe

Forumet er livet
Hei!

for ca 2 mnd siden så fikk lille babyen min trøske etter jeg hadde gått på antibiotikakur for brystbetennelse. det viste seg da at jeg hadde smitta han fra brystene mine med soppen. også lurer jeg på: hver gang smokken faller ned på gulvet så sutter jeg på den før jeg gir den til lille babyen, men så tenker jeg, etter han fikk trøske så ble jeg så sår på tunga mi. den er på en måte mer rødlig, og de små nuppene på tunga er litt hovne (noen av de), blør også noen ganger når jeg pusser den med tannbørsten
betyr det at jeg nå har sopp i munnen min tror du?

både jeg og babyen min gikk på behandling, han på mycostatin og jeg smurte brystvortene med canesten. nå er behandlinga slutt for en stund sia.

Håper på svar :)
 
Ja det kan godt være du har fått sopp i munnen så kanskje du burde komme deg til legen. Det er heller ikke bra og sutte på smokken, mye bedre og skylle den med lunka vann. Vi har et helt annet bakterieklima i munnen våres enn det de små har, og de tåler ikke så mye..
 
Ja det kan godt være du har fått sopp i munnen så kanskje du burde komme deg til legen. Det er heller ikke bra og sutte på smokken, mye bedre og skylle den med lunka vann. Vi har et helt annet bakterieklima i munnen våres enn det de små har, og de tåler ikke så mye..

Leste nettopp en artikkel der akkurat det var forsket på, og det viste seg at de babyene som foreldrene hadde suttet på smokken etter den falt på gulvet etc., de babyene var mindre allergiske enn de babyene med foreldre som vasket den. Så de anbefalte faktisk å sutte på den fremfor å vaske den :)
 
ok ja det har ikke jeg lest for har ikke hatt smokkebarn og gikk ut i fra hva jeg har lært :) var ikke ment som noe angrep eller noe om du følte det..
 
ok ja det har ikke jeg lest for har ikke hatt smokkebarn og gikk ut i fra hva jeg har lært :) var ikke ment som noe angrep eller noe om du følte det..

Følte ikke det :) takker for svar jeg :) må nok ta meg en tur te legen for å sjekke om det kan være sopp iallefall :( uff
 
Følte ikke det :) takker for svar jeg :) må nok ta meg en tur te legen for å sjekke om det kan være sopp iallefall :( uff


ja men så bra :) får håpe det ikke er det da :)
 
Sønnen min også har fått trøske, jeg fikk beskjed om å ta litt farris på en qtips og smøre på tunga hans.. Og det hjalp det:) og med storesøster så husker jeg at jeg smurte yoghurt på brystene,og på tunga hennes.. Hun var litt eldre da hun fikk det..
 
Back
Topp