Trøske?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Lillemann har litt hvitt belegg på tunga si.
Noen som har erfaring med trøske, og om det må behandles.

Jeg har jo bare ammet en liten uke, og var selv småsår i starten, men det har blitt mye bedre :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Du kan bruke farris ;) - pensle farris i munnen det det er hvitt med en q tips .. - to ganger daglig .. Så går det bort ;) mye bedre for babyen enn reseptbelagte legemidler mot sopp.. Lykke til!

Mathias har det. Vi fikk resept på Mycostin (tror jeg det het) som han skal få 1ml 4 ganger daglig i en uke og jeg må smøre brystvortene med canesten 2-3 ganger daglig i 1 uke :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mathias har det. Vi fikk resept på Mycostin (tror jeg det het) som han skal få 1ml 4 ganger daglig i en uke og jeg må smøre brystvortene med canesten 2-3 ganger daglig i 1 uke :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Mycostatin heter den man får av lege ;)

Er skikkelig vondt når han tar det første suget.. Kan det vær pga trøsken eller?

Er skikkelig vondt når han tar det første suget.. Kan det vær pga trøsken eller?

Det kan det væte,hadde prøvd med litt farris først,og viss det ikke går bort ville jeg snakket med legen:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Kan være mye som gjør at det gjør vondt, prøv å håndmelk ut første skvetten .. - du kan smøre canesten på puppen om det er sopp på den men bruk farris på babyen før soppmidler..

Kan være mye som gjør at det gjør vondt, prøv å håndmelk ut første skvetten .. - du kan smøre canesten på puppen om det er sopp på den men bruk farris på babyen før soppmidler..

Ja, det skal jeg prøve. Puppen ser ikke sår ut, og svir ikke noe særlig, men iler litt i den når han suger i starten. Husker det egentlig igjen fra forrige gang også, men canesten har jeg liggende, så det kan jeg jo prøve.

Og farris på baby ja. Helst unngå lang kur med mycostatin :)

Back
Topp