Trøske..

Kristin_S

Blir kjent med forumet
Noen som har noe erfaring? Var til legen med lille idag og fikk Mykostatin, men har hørt at dette kan være lite effektiv. Det sa også legen! Skal kjøpe inn farris i morgen, da han sa det kunne være like effektivt!

Noen andre kjerringråd der ute? Heldigvis ser det ikke ut som lille gjør seg noe av det :)

Jeg leste på ammehjelpen at Mukostatin krem har gått ut av markedet pga tilbakemeldinger om forværringer av sopp/ trøsken?
Har ingen erfaring med dette da.
Har du også på brystene eller er det kun barnet?

Jeg leste på ammehjelpen at Mukostatin krem har gått ut av markedet pga tilbakemeldinger om forværringer av sopp/ trøsken?

Edit: Jeg leste litt fort og skjønner nå at det er babyen som har trøske =) Litt trøtt :-p

Fru H skrev:

Edit: Jeg leste litt fort og skjønner nå at det er babyen som har trøske =) Litt trøtt :-p

Kun hun som har det, men vi er "under behandling" begge to! Hun med Mukostatin, og jeg med Canesten som smøres på brystene. Startet med behandling idag, så har ikke peiling på om det funker eller ikke.. Men tenkte å prøve med farris i tillegg :) Ser ikke ut som hun gjør seg noe av det, men det ser så ubehagelig ut.

Jeg er vedvarende sår skjønner du, og leste litt at det kunne være tegn på sopp/ trøske hos mor. Men jeg ser ingen tegn på babyen...

Fru H skrev:
Jeg er vedvarende sår skjønner du, og leste litt at det kunne være tegn på sopp/ trøske hos mor. Men jeg ser ingen tegn på babyen...

Mener jeg leste at mor kan ha det, uten at baby har det, og at det kan komme som sårhet/rødflammet.. Men skal ikke si det for sikkert!
Hos Vilde startet det på tungen (jeg troddet det var melkebelegg), og en liten prikk på overleppen for tre dager siden. Nå er hun hvit både i over- og underleppen..
Mens jeg merker ingenting på puppene!

Uansett, å gå å være sår på brystene er jo veldig ubehagelig. 
Ei venninne var veldig sår på ene brystvorten. Hun kjøpte et "ammeskjold" på apoteket. Dette virket veldig bra og brystvorten fikk grodd! Er jo en mulighet å prøve det :) 

Takk for tips!
Jeg brukte skjold med storebroren, så jeg vurderer å kjøpe det til uken om jeg ikke klarer å få det til å gro noe mer i løpet av helgen. 
Ingen belegg på lillemann, men som du sier så kan jo jeg ha det uten at han har det. 
Har snappet opp masse tips på forum og ammehjelpen nå, så jeg får se om det hjelper =)

Jeg og storebror hadde trøske flere ganger. Det er PAIN for puppen det! emoticon
Han ble behandlet med mycostantin ja, og jeg med canesten. Det viktigste er å være veldig nøye med hygiene, for man smitter jo frem og tilbake i vildensky, og derfor er det ganske så vanskelig å bli kvitt. Husk å koke/sprite alle ting han kan ha hatt i munnen ofte, smokker, biteringer, leker.. Vask hendene hans, og vask brystet før amming!
Da blir det borte =) Lykke til!

Her har vi gått på Mycostatin kur som jeg også gjorde med storebror.Syntes det fungerte veldig bra,men må bare huske å smøre 4 ganger om dagen , og viktig som noen påpeker her at smokker, biteringer etc vaskes hver dag.Jeg har hatt smokkene i kokende vann i 10 min. ;)
Legen sa at vi også kunne kjøpe den mildeste (0,5 tror jeg) klorhexidin og smøre på.

Sniker fra november 2012... ;-) Begge mine jenter fikk trøske og vi slet lenge med å bli kvitt det! Mykostatinen funka bare ikke for oss, og det som tok det til slutt var å smøre yougurt naturell på tungen etter amming! Anbefales på det sterkeste!! :-)

Back
Topp