Trøske/sopp

Nala

Elsker forumet
Jepp, da var det vår tur... 

Hauk har fått trøske i munnen, og nå har han smittet meg. Dere som har hatt dette, hvilken behandling fikk dere? Det er på resept, ikke sant? (Jada, jeg bør vite dette selv, men jeg husker det ikke nå... )

Ja, det skal bli moro, tenker jeg... [8|] Fikk du noe salve til deg selv? Det har smittet over på brystvortene mine, for jeg har liksom tenkt at det kom til å gi seg med tiden hos Hauk, så jeg har ikke behandlet det... [:-]

Huff så kjedelig da...[:o] God bedring!!

ORIGINAL: Nala

Ja, det skal bli moro, tenker jeg... [8|] Fikk du noe salve til deg selv? Det har smittet over på brystvortene mine, for jeg har liksom tenkt at det kom til å gi seg med tiden hos Hauk, så jeg har ikke behandlet det... [:-]

Nei, eg fikk ikke noe t meg sjøl. for eg hadde ikke noe. men eg trenger ikke heller. pumper meg eg, liker ikke puppen han. liker ikke å jobbe for maten[:D] d skal gå fort

Jeg har ikke gjort noe for å få det i alle fall! [:D] Det er ganske normalt å ha litt sopp i munnen, faktisk, men saken er at morsmelk er så god "mat" for soppen at den har lett for å blomstre opp hos små babyer. Tror ikke det er så mye man kan gjøre for å unngå det, egentlig... [8|]

Tusull: Jeg får prøve Farris, da! [:)] Trodde ikke man kunne bruke det når det først hadde smittet til brystvortene, jeg...

ORIGINAL: Nala

Du kan bruke den samme mix. på brystvortene dine. Det gjorde jeg og ble fort bra igjen [;)] 

Her fikk vi Mycostatin, å jeg fikk beskjed om å bruke Canesten på puppen bare passe på å vaske det godt av før du ammer.... Vi ble bra etter fire fem dager.... God bedring...[:D]

Jeg fikk mycostatin salve til brystvortene og mixtur til snuppa. Selv om jeg ikke kunne se noe i munnen hennes, fikk jeg beskjed om å behandle henne også!! Ellers kunne en bare drive å smitte hverandre fram og tilbake...

Jeg brukte også farris, kun i munnen hans, men det tok ikke lange tiden før det var borte igjen....

Det er verdt å prøve det... Kanskje man slipper å bruke medisin...

Back
Topp