Trøske -noen som har hatt?

AS

Glad i forumet
Usikker på om jeg kan ha fått det her i huset....men vurderer å ta  behandlingen da legen var usikker på om sårene kom pga for mye  fukt eller av trøske. Er så lei av å ikke kunne amme uten smerter.

Vet du om jeg må vaske bort canesten kremen av brystvortene før jeg ammer?

Må man tørke bort  de hvite prikkene i munnen til ungen før man påfører mycostatin?
 
Samme som dørti. [:)] Her var det bare han som fikk trøske. Jeg slapp unna. Det forsvant heldigvis ganske fort. 
 
Cannesten må du vaske bort før amming.. Og mycostatinen skal bare smøres i munnen, i 1ml etter hvert måltid eller noe.. fikk jeg beskjed om

Men jeg har nesten ikke brukt det..
 
Jeg trodde man måtte vaske av Canesten, men hørte av noen her inne at det trenger man ikke...

Mi lille har hatt trøske, jeg hadde ingen symptomer men har brukt canesten på puppene for sikkerhets skyld...

Tror man kan tørke av det hvite på tunga til babyen hvis man får til (jeg fikk ikke gjort det). Ga henne bare mycostatin i sprøyte, og trøsken forsvant fort[:)] (Hun hadde desverre fått munnsår også i forbindelse med trøsken, de forsvant derimot ikke så fort[&:])
 
snuppa hær hadde det, men jeg gikk aldri til legen siden jeg brukte farris og q-tips... det funker ekstremt godt å smøre på etter hvert måltid å under stelling,.. å det forsvant i løpet av ett par dager.. å da slipperen å tenke på å vakse å slikt...
 
beklager vet ikke om det skal vaskes vekk eller ei, men jeg ville gjort det for sikkerhets skyld...
 
Canesten trenger man ikke å fjerne før amming.. fått beskjed av både helsesøster og lege + legevaken om dette.. [;)]
jeg tørker litt rundt bryst vorten med amme innlegget for det om da men det er ikke farlig for babyen :-)
tørk munnen med en gass klut før du tar på mycostatin ;-) har hatt det her og nå har ikke snuppa det no mer.. jeg er litt sår på bryst vorten av og til og da smører jeg på canesten :-)

Det er noe drit.. skulle ikke vært låv :-((

Men vi er en liten trøske gjeng her inne da [;)][:D]
 
Cannesten må du vaske bort før amming.. Og mycostatinen skal bare smøres i munnen, i 1ml etter hvert måltid eller noe.. fikk jeg beskjed om

Men jeg har nesten ikke brukt det.


Men er det ikke stor sjans for at det kommer tilbake hvis man ikke bruker det i 14 dager?
 
Canesten trenger man ikke å fjerne før amming.. fått beskjed av både helsesøster og lege + legevaken om dette..
jeg tørker litt rundt bryst vorten med amme innlegget for det om da men det er ikke farlig for babyen :-)
tørk munnen med en gass klut før du tar på mycostatin ;-) har hatt det her og nå har ikke snuppa det no mer.. jeg er litt sår på bryst vorten av og til og da smører jeg på canesten :-)

Det er noe drit.. skulle ikke vært låv :-((

Men vi er en liten trøske gjeng her inne da


Ja jeg har fått det på brystvortene...ikke noe godt! [:'(] HAR nettopp lest at man ikke trenger å vaske bort canesten jeg også...og det er jo bra...slitsomt nok som det er når både jeg og ungen skal behandles 4 ganger daglig... men heldigvis så ser det ut som ungen likte mycostatin...smatter og skriker etter mer...hehe.
 
hihi, så bra at den lille liker det [:D] det gjorde hun her også.. lå å smatta og koste seg med det og da blir det mye enklere for oss også [;)] jeg var veldig dårlig til å smøre meg selv så smører litt ennå..
håper dere snart blir kvitt møkke.. gikk ett par dager her så var snuppa fin i munnen.. men som du sier, smør i 4-5 dager etter symptomfri munn :-)) det gjorde ikke jeg første gangen og hs sa at da kom det sannsynligvis ikke tilbake :-))

Goood bedring ;-) også skal du være stolt over deg selv at du klarer å amme med det der, gjør jo inni =)/(%&$%&/(/) vondt.. hehe.. snakka med hs og hun ble sååå glad for at jeg klarte å amme med det [;)]
 
ORIGINAL: AS

Cannesten må du vaske bort før amming.. Og mycostatinen skal bare smøres i munnen, i 1ml etter hvert måltid eller noe.. fikk jeg beskjed om

Men jeg har nesten ikke brukt det.


Men er det ikke stor sjans for at det kommer tilbake hvis man ikke bruker det i 14 dager?


HS var enig med meg at det bare var tull.. For det er ikke soppen forsvinner for det om man smører.. Men hverken jeg eller lillemann merker noe til soppen. Men det er klart at begynner det å plage noen av oss så begynner jeg jo å smøre :)
 
Usikker på om jeg kan ha fått det her i huset....men vurderer å ta behandlingen da legen var usikker på om sårene kom pga for mye fukt eller av trøske. Er så lei av å ikke kunne amme uten smerter.

Vet du om jeg må vaske bort canesten kremen av brystvortene før jeg ammer?

Må man tørke bort de hvite prikkene i munnen til ungen før man påfører mycostatin? [/quote
 
Om du kjenne en brennande/stikkandes følelse når du amma og spesielt etterpå e det nok trøske. Trøske gir ikkje feber slik brystbet. gjer. Om du he fått trøske på brysta dine så ser brystvorta ut som et bringebær..sjå bilde inne på ammehjelpen.no.
http://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske
Symptombildet e veldig karakteristisk ved trøske. He hatt det sidan 12 Mars [:(] umulig å bli kvitt her.
Mycostatin behandling på babyen gjer at de ikkje utv. sej.
Treng ikkje vaske vekk canesten. Om babyen skal ha mycostatin må du sørge for å få den frå meyers uten sukker, der e en mycostatin med sukker i som ikkje hjelp (sukker avla sopp).
Bruk en q-tips til å pensle rundt mycostatin i munnen til babyen etter måltid. Gi det sakte slik han ikkje svelg det, he best virkning til lengre det blir i munnen.
Ikkje uten grunn ej he blitt "Miss Trøske" lol [:D]
 
Usj den trøsken er noe drit - vi hadde det etter at jeg gikk på antibiotika for brystbetennelse. For å være helt ærlig så synes jeg ikke Mycostatinen virket på lillegutt - jeg gav han det i 16-17 dager før jeg gav opp. Fikk tips av en venninne som er homeopat om å gi ham INTB melkesyrebakterier i stedet, siden soppen er i systemet i kroppen - ikke bare i munnen. Så jeg gav ham det og penslet med blå farris i munnen hans og på brystvortene mine og da ble det faktisk borte. Jeg spiste også melkesyrebakterier forresten, kjøpte på helsekost til begge 2. Vet ikke om det er tilfeldig - men det funket iallefall for meg. Mycostatinen derimot synes jeg bare det var stress med :p.
 
Usj den trøsken er noe drit - vi hadde det etter at jeg gikk på antibiotika for brystbetennelse. For å være helt ærlig så synes jeg ikke Mycostatinen virket på lillegutt - jeg gav han det i 16-17 dager før jeg gav opp. Fikk tips av en venninne som er homeopat om å gi ham INTB melkesyrebakterier i stedet, siden soppen er i systemet i kroppen - ikke bare i munnen. Så jeg gav ham det og penslet med blå farris i munnen hans og på brystvortene mine og da ble det faktisk borte. Jeg spiste også melkesyrebakterier forresten, kjøpte på helsekost til begge 2. Vet ikke om det er tilfeldig - men det funket iallefall for meg. Mycostatinen derimot synes jeg bare det var stress med :p.
hvor gammelt var barnet? vil gjerne prøve dette, men min er bare 6 uker. jeg tar msyrebakt selv. synes ikke soppmiddelet fungerer noe særlig. etter ti dager er det heller blitt værre :/
 
Back
Topp