Trøske eller utdrivningsrefleks?

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Sikkert dumt spørsmål, men hvordan vet jeg forskjell?
Spurte helsesøster i dag, og hun sa det var utdrivningsrefleks smerter, men jeg synes jeg så hun hadde hvitt belegg i munnen i dag.

Jeg får en slags brennende/stikkende smerte i brystet etter jeg er ferdig å amme.

Sent from my iPad using BV Forum

Hva er trøske? Jeg har stadig vekk stikkende smerter i puppene, men ikke i forbindelse med amming. Regner med at det er melkespreng jeg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er ihvertfall ikke utdrivningsrefleksen. Den kjennes på starten av ammingen stort sett. Har også stikkinger etter amming. Regner med det er melkeproduksjonen siden den er størst den første timen etter amming. Er iallefall den samme stikkingen jeg kjente natta før melka kom. Lillebror har også hvitt belegg i munnen ofte. Men det er bare melk.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg og lillen er på medisiner nå pga trøske.den stikkinga er du ikke i tvil om er noe galt. Føles som ståltråd/ nåler som stikkes inn i brystvorta og roter rundt i brystet. ..det var for meg intens smerte etter amming. I tillegg til sår som ikke ville gro da..

Jeg har ingen sår, tror også det hvite var melkerester.
Gjør helt latterlig vondt etter amming, på siden/yttersiden av puppene.

Sent from my iPad using BV Forum

Hva er trøske? Jeg har stadig vekk stikkende smerter i puppene, men ikke i forbindelse med amming. Regner med at det er melkespreng jeg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
De stikkende smertene har jeg også, er mekkespreng tror jeg også.
Storebror hadde trøske. Ammet ikke han da, bare pumpet meg. Men det kom av antibiotika kuren jeg gikk på for dobbeltsidig brystbetennelse. Barnelegen ga meg da råd om litt tyttebær eller farris på tunga hans. Det hjalp.

Jeg og lillen er på medisiner nå pga trøske.den stikkinga er du ikke i tvil om er noe galt. Føles som ståltråd/ nåler som stikkes inn i brystvorta og roter rundt i brystet. ..det var for meg intens smerte etter amming. I tillegg til sår som ikke ville gro da..
Au. Har et sår nå, så ammer bare med et bryst nå for å la det gro. Hadde 2× dobbeltsidig brystbetennelse sist før han var 6 uker og sår som ikke grodde. Fikk ikke lov å amme da såra var så fæle. Heldigvis ble brystenene bra igjen og ammer nå.

Da HS var her i dag så hun at frøkna var litt hvit på innsiden av kinnene. Hun sa vi skulle dyppe en klut i farris å tørke det bort.
Jeg kan ikke se noe på brystvortene mine og har ikke annen smerte er utdrivningsrefleksen.

HS sa ikke at jeg skulle gjøre noe annet, men bør ikke dette behandles? Kan det utvikle seg?

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp