Trøske eller såre brystvorter?

shina

Elsker forumet
Noen som har hatt trøske før? hvordan er det i forholdt til såre bryster. er det lett å kjenne forskjel på det, noen måte å se om det er det på? som dere skjønner lurer jeg på om jeg har fått trøske, har såre bryster å det svir også etter at jeg er ferdig med å amme. håper på svar. hva gjør man for å bli kvitt det?

Jeg hadde sinnsykt såre brystvorter, og så hadde jeg skikkelige smerter "innover" i puppene mellom ammingene. Snakket med helsestasjonen og hun mente at jeg hadde soppinfeksjon på brystene.
Jeg var hos legen, men det er ikke noe som "synes" så for å vite det sikkert må det tas en melkeprøve og en prøve av brystvorten som skal settes til dyrking. Dette gjorde ikke legen min, jeg fikk resept på Mycostatin salve til meg og mikstur til snuppa mi (det er ikke farlig å bruke dette i tilfelle man ikke har soppinfeksjon).
I mitt tilfelle ble jeg mye bedre etter 2 dager, så det er ikke tvil om at jeg hadde soppinfeksjon.

Jeg var litt plaga med såre brystvorter i starten, helt til en engel av en barnepeleier kom med et ammeskjold til meg..[:D] Å siden har ikke jeg vært noe sår i d hele tatt..[;)]
Du får kjøpt d på apoteket hvis du vil prøve d..[;)]

Ang trøske så vet jeg ikke..[8|]

jenta mi fikk trøske. Da ble hun helt hvit på tungen og i munnen. Det er en type sopp. jeg fikk resept av legen min på trøskesaft (rådyyyr!) og trøske krem til å smøre på tuttona. Det gikk bort etter tre fire dager hvis jeg ikke husker feil.

Back
Topp